Vriendschappelijke wedsstrijd Beemster D1 – FCP D3 uitslag 0-2

Beemster D1

1 oktober 2014 19:00

Deze woensdagavond word er i.p.v. getraind een vriendschappelijk wedstrijdje gespeeld .

Raoul was ziek thuis gebleven.

We begonnen met een (te)  korte warming-up.  Na het warmlopen/rekken/strekken en zonder ook maar 1 balletje te hebben overgespeeld moest wegens vroeg invallende duisternis direct worden begonnen. Met de thriller van afgelopen zaterdag nog in de benen en een wat onwennige beginopstelling , oa. Thomas van Wattingen in de spits, Duncan midmid, Jesse laatste man en Gijs op de reserve bank, begonnen we wat  slapjes aan het  1edeel van de wedstrijd.  Na ca. 10 minuten kwam het eerste gevaar van Beemster, maar het schot werd koelbloedig gestopt door Tobias.

Hier raakten enkele jongens van ons toch wakker van. Dit leidde tot enkele aanvallen van onze kant.

Na weer een aanval van ons en een verkeerd verwerkte bal van een Beemster verdediger, kwam de bal pardoes voor de voeten van Thomas van W.

Thomas blijft altijd ,en nu dus ook, zeer rustig en promoveerde dit cadeautje  dan ook met een prachtig schot onder de lat tot onze eerste goal van de avond . 0-1

De rest van de eerste helft bleef rommelig. Er was geen sprake van goed voetbal. Tobias redde nog enkele malen en we creëerden ook wel wat goede kansen voor de goal, zoals o.a. een schot op de lat van Jayden.

De 2e helft toonden we geen beter voetbal maar wel meer strijd. Ook schoof Jesse wat meer naar het middenveld. Met 3 van zulke fysiek sterke en snelle centrale verdedigers  in de ploeg als  Duncan, Nolan en Jesse zou dit volgens mij altijd vanaf het beginsignaal moeten kunnen. Hierdoor kregen we een veldoverwicht, wat tot diverse kansen leed , maar niet tot doelpunten.

Uiteindelijk was het Jesse, die in dit geval gelukkig niet luisterde naar zijn teamgenoten die hem terug maanden naar zijn plek, die een door hem verloren bal direct terug veroverde, en hem ook op dat moment direct bij Jari speelklaar inleverde. Gevolg was dat Jari de bal dus niet hoefde te controleren en door  zijn spelinzicht direct de vrijstaande Thomas van w. kon aanspelen. Thomas promoveerde deze buitenkans op een nog veel fraaiere manier als in de 1e helft tot zijn 2e goal van de avond en tevens de eindstand 0-2

Altijd lekker voor voetballers om een wedstrijdje te spelen i.p.v. te trainen ook al is het voetbal  dan niet goed.  Volgens mij vonden de jongens het een lekker wedstrijdje. Voorlopig dit seizoen alle wedstrijden gewonnen, dus ga vooral zo door.

Paul (vader van Sven)