Purmerend JO9-3 - Zaandijk F1

Zaandijk F1

F-pupillen zaterdag, F3, 3e klasse 05

4 oktober 2014 8:45

Eigenlijk waren we vandaag vrij, maar omdat Zaandijk de afgelopen week aan onze poule is toegevoegd, mochten we vandaag toch lekker de (synthetische) wei in. Omdat ik niets anders kon vinden over de F1  van Zaandijk dan dat zij in de 2e klasse ingedeeld waren voor ze bij ons kwamen, heb ik de jongens voorbereid op net zo’n zware wedstrijd als tegen Monnickendam. Ik kon niet verder van de waarheid af zitten…..

Onder begeleiding van Anouchka trapten we om 8:45 af. Vanaf de aftrap werd gedoseerd de aanval gezocht. Met Monnickendam in het achterhoofd werd iets defensiever gedacht dan nodig was, maar Zaandijk werd keurig vastgezet. Dat leverde in de 3e minuut de 1-0 op van Jordi die de bal hard in de linkerhoek liet ploffen. Vanaf dat moment waas duidelijk dat we van Zaandijk niet veel te vrezen zouden hebben. De jongens vochten voor wat ze waard waren, maar Purmerend was zowel fysiek als technisch vele malen beter. Toch duurde het tot de 12e minuut voor het volgende doelpunt viel. Het was Thies die aan de rechterkant op avontuur ging en met een mooie diagonale schuiver in de verre hoek de 2-0 op het bord liet zetten. Daarna was het hek van de dam. Vanaf de 14e tot de 20e minuut werd elke minuut een doelpunt gescoord. Eerst was het Max die het doelpunt van Thies kopieerde, 3-0. Vervolgens tikte Roan een schot van Jordi over de doellijn. De bal was er echter ook ingegaan als Roan hem niet aangeraakt had, 4-0. In de 16e minuut werd een schot van Jordi geblokt, maar was Max er als de kippen bij om de bal in de kruising te jagen, 5-0. Omdat het verzet van Zaandijk totaal gebroken was en er een monsterscore dreigde waar niemand plezier aan beleefd, heb ik Phi vanuit de verdediging naar voren gedirigeerd en Jordi gevraagd laatste man te gaan spelen. In de 17e minuut haalde Daniël de achterlijn en gaf de bal voor op Roan die bij de 2e paal de 6-0 liet noteren. Een minuutje later gaf Thies vanaf links voor, verlengde Daniël de bal met een hakje tot de 2e paal, waar Roan weer klaar stond voor de 7-0. Vervolgens was het weer Roan de goalgetter die in zijn eentje op avontuur ging en in de korte hoek de 8-0 liet noteren. Het slotakkoord van de 1e helft was voor onze trouwe verdediger Phi, die keurig een man uitkapte en de bal in de korte hoek schoot, 9-0. Rogier, de keeper van dienst in de 1e helft, heeft niet 1 bal gehad.

Om te voorkomen dat we met 20-0 het veld af zouden stappen, heb ik in de rust aan Jordi gevraagd om stijf in de verdediging te blijven spelen. Aan alle spelers heb ik de opdracht gegeven om er samen voor te zorgen dat de 3 spelers die nog niet gescoord hadden (Wout, Rogier en Daniël) als nog op het scoreblok terecht zouden komen. Ik moet zeggen dat ze zich met verve van hun taak gekweten hebben, want het maakte niet uit hoe vaak een speler in scoringspositie kwam, toch werd steeds gezocht naar 1 van de drie genoemde spelers. Ik geloof dat het qua team-spirit wel goed zit bij ons. In de 5e minuut werden de inspanningen beloond toen Wout een voorzet van Thies tegen het net werkte, 10-0. In de 10e minuut tikte Daniël een voorzet van Roan door de benen van de keeper via de binnenkant van de paal over de lijn. Helaas zag de scheidsrechter niet dat de keeper de bal achter de lijn oppakte en liet zij doorspelen. Hierdoor is het wachten nog steeds op Daniëls eerste (veld)doelpunt in zijn carrière. Hij speelde wel erg goed en kwam keer op keer in stelling, maar door zijn wil om te scoren was hij steeds te gehaast waardoor het misging. Ook Rogier heeft een paar kansen gehad, maar hem lukte het ook niet om tot een doelpunt te komen. Ons laatste doelpunt van vandaag kwam van de voet van Roan die een afgeslagen schot van Daniël op schitterende wijze in de rechterhoek knalde, 11-0. Zijn lichaamstaal (afgezakte schouders en zijn hoofd naar beneden) vertelde alles over het plezier dat de jongens aan deze wedstrijd beleefd hebben. Dat het in de 16e minuut nog 11-1 werd was alleen nog van belang voor de statistieken.

Tsja, je hebt van die wedstrijden. Maar ondanks het feit dat we deze wedstrijd eigenlijk niet konden verliezen, heb ik toch ook hele mooie dingen gezien. De felheid en de strijd in het begin van de wedstrijd (toen we nog niet wisten hoe sterk de tegenstander was) wil ik elke wedstrijd zien. Je kunt dan namelijk niet verrast worden. Je kunt na een sterk begin vaak wel wat gas terug nemen als de wedstrijd die mogelijkheid biedt, maar na een slap begin is het bijna onmogelijk om weer goed in de wedstrijd te komen.
En wat  ik heel mooi vond om te zien was de passie waarmee jullie in de 2e helft probeerden om Rogier, Wout en Daniël in scoringspositie te krijgen. Dit was een 10 voor teamgeest waard. Blijf de rest van het seizoen zo voor elkaar knokken en we krijgen nog vele leuke wedstrijden te zien.

Tot zaterdag,

Rindert