Beker: Zaterdag 22 augustus 2015 Ilpendam F2 – Purmerend F8 eindstand 2-7

Na twee seizoenen als kabouter (K4 en K2) door het leven was het dan eindelijk zover…de eerste officiële wedstrijd als F pupillen voor de nieuwe F8 van het voetbalseizoen 2015-2016.

Na een week van volop trainen onder leiding van Ruud Roussou mochten onze jongens het dan eindelijk laten zien in het tenue van FC Purmerend. Al voor het verzameltijdstip van 09:40uur waren de eerste spelers al op het complex van Ilpendam aanwezig. Nadat iedereen op de gevoelige plaat was vastgelegd in tenue en trainingspak was het tijd voor de warming up en een eerste teambespreking.  Nadat iedereen stond te trappelen om te beginnen en de tactiek duidelijk was werd er om 10:30uur afgetrapt tegen de F2 van Ilpendam.

Keeper : Quinn
Verdedigers: Justin, Finn en Jamie
Middenvelders: Maurits, Fender en Jari
Spits: Calvin
Wissels: Ravi en Giovanni

Onder luid gejuich van alle ouders, broertjes, zusjes en zelfs opa’s en oma’s gingen de jongens fel van start. Het doel van Ilpendam werd onder vuur genomen en  na een voorzet van Fender was het een handsbal van Ilpendam…penalty! Aanvoerder Calvin mocht direct aanleggen vanaf  8 meter , de spanning zat er echter nog op en de bal verdween over het doel. Maar hij zou dit later ruimschoots goedmaken. Via een goede combinatie kwam de bal via Jamie bij Jari die na het passeren van een tegenstander zich geen moment bedacht en de 0-1 liet aantekenen.  De druk hield aan maar Ilpendam kwam er via één speler een aantal keren gevaarlijk uit. Van afstand werd doelman Quinn onder vuur genomen maar keer op keer hield hij zijn doel schoon. Daarbij werd hij geholpen door goed verdedigingswerk van Finn en Justin. Niet veel later opnieuw een goede aanval en een hard werkende Maurits werd beloond , 0-2. Ook Calvin deed voor rust zijn strafschop vergeten en scoorde na een goede aanname uit de draai de 0-3. Met een beetje geluk was de ruststand al hoger maar o.a. de hardwerkende Fender had zijn vizier niet op scherp en trof het zijnet en de buitenkant van de paal. Ruststand 0-3.

Inmiddels waren ook de sterk spelende Giovanni en Ravi als linker- en rechterverdediger in het veld gekomen en bleef het lastig voor Ilpendam om bij Quinn te komen. Sterker, het was al vrij snel Calvin die opnieuw van zich liet spreken 0-4. De concentratie nam iets af en Ilpendam kreeg wat meer durf en vertrouwen om te voetballen. Nadat het 1-4 werd trok de F8 weer ten aanval en werd het via onze stille maar snelle kracht Jamie 1-5, na een schitterende rush via de linkerkant. Hij schrok er zelf van :-) !!

Nadat Jari een aantal keren dichtbij was zorgde hij in combinatie met Calvin voor de 1-6. Doelman Quinn bleef alert op de schoten van Ilpendam van afstand maar moest nog een keer toegeven na vele reddingen 2-6. Het slot akkoord was voor Calvin die na een solo de 2-7 liet aantekenen op het scorebord (de stand is helaas niet goed doorgegeven 2-6 ipv 2-7).

De eerste officiële zege was een feit en toen ook de penalty’s met 4-6 werden gewonnen was het na afloop feest in de kleedkamer en onder de douche.

0-1   Jari
0-2   Maurits
0-3   Calvin
Ruststand
0-4   Calvin
1-4 Ilpendam
1-5 Jamie
1-6 Jari
2-6 Ilpendam
2-7 Calvin

Man of the Match: Keeper Quinn, met een paar fantastische reddingen, inclusief bij de penalty's, het aangeleeerde "bommetje " (dit roept hij als hij de bal heeft en de spelers het veld (niet te) groot maken) en begint de achterhoede te coachen.

Ouders, broertjes, zusjes en opa’s en oma’s dank voor jullie positieve bijdrage deze eerste wedstrijd en enthousiaste support. Volgende week weer goed trainen en dan weer een mooie bekerwedstrijd in het vooruitzicht tegen Monnickendam F5.

Groetjes twee trotse leiders ,

Raymond & Brian

Competitiewedstrijd zaterdag 16 april 2016: FC Purmerend F8 – Beemster F2 eindstand 5-1

Purmerend F8 - Beemster F2