Teamindeling 2023/2024 vrouwen/meiden

Klik hier voor de nieuwe indeling van de MO17 en de MO15

MO15

MO17

Op weg naar het nieuwe seizoen: De voorlopige indeling van het vrouwen- en meisjesafdeling FC Purmerend

KLIK HIER VOOR DE INDELING

Einde voetbalseizoen 2022/2023 is alweer aangebroken. En wat voor een seizoen, onze Vrouwen 1 team is kampioen geworden en gepromoveerd naar de 2e klasse. Daarnaast zijn diverse meiden jeugdteams kampioen geworden in verschillende fases en/of gepromoveerd naar een hogere klasse na afloop van fase 1 of fase 2.

Maar het is tijd om ons voor te bereiden op het volgend seizoen. Dit begint met het vaststellen van de voorlopige teamindelingen en train(st)ers/coaches.

Achter de schermen zijn wij hier al een poosje mee bezig geweest en hadden de voorlopige indeling graag eerder bekend willen maken, maar vanwege i) wens om dit zorgvuldig te doen en ii) ontbreken van voldoende vrijwilligers is dit helaas niet gelukt.

Zoals u wellicht weet hebben we in onze plannen naar de toekomst de doelstelling opgenomen om de vrouwen en meisjes afdeling naar een hoger plan te tillen.

FC Purmerend & Trainers geloven dat er ruimte is voor plezier van de speelsters en prestatie/ontwikkeling op eigen niveau.

Na meerdere sessies is er besloten om de volgende stap te zetten, wat betekent dat wij het toepassen van selectie binnen de vrouwen- en meisjesafdeling vanaf de MO13 verder gaan intensiveren, startend met de voorlopige teamindeling voor komend seizoen. Dit heeft als consequentie, in enkele leeftijdsgroepen, dat enkele teams gemixt gaan worden en wij niet (langer) garanderen dat speelsters bij "vriendinnen" ingedeeld zullen worden.

Wij realiseren ons dat waar keuzes gemaakt worden, niet iedereen het hier mee eens zal zijn. Dat respecteren wij, maar wij rekenen op ook op begrip anderzijds.

Gedurende het seizoen zijn wijzigingen altijd mogelijk, hoewel niet op doel op zich.  Soms zijn we noodgedwongen (denk aan veel blessures in één team), soms omdat een specifieke speelsters zich enorm goed ontwikkelt, waarbij een ander blijkt te hoog zijn ingedeeld. Uitzonderingen daargelaten zullen wijzigingen na fase 1 of fase 2 plaatsvinden.

Procedure:
Rekening houdend met de vacature van de Technische Coördinator Vrouwen- en Meisjesafdeling, heeft Nel Persenaire, namens het bestuur, een coördinatiegroep samengesteld.

Deze groep hebben alle trainers, van huidig seizoen 2022/2023, van de vrouwen- en meidenteams gevraagd om een terugkoppeling te geven van elke speelster.  Op basis van deze feedback is een eerste voorlopige indeling gemaakt, welke per leeftijdsklasse weer met de huidige trainers is besproken om de eerder gegeven feedback te toetsen. Het resultaat hiervan is de huidige voorlopige teamindeling voor seizoen 2023/2024 welke hieronder is gedeeld.

Let wel, bij de:

• MO17 en MO15, vanwege aantal speelsters, maken wij nu alleen nog een (voorlopige) selectie bekend van 30 speelsters voor de eerste twee teams. Bij de MO17 betreft dit de beide verwachte teams, bij de MO15 is er nog een MO15-3 team. De definitieve indelingen van de 2 (MO17 en MO15) teams worden aan het begin van het seizoen gedeeld (op basis van deze voorlopige indeling)
  • Bij de MO13 teams communiceren wij wel de twee voorlopige teams apart, waarbij opgemerkt dient te worden dat aantal van de MO13-2 aangevuld gaat worden vanuit een al bestaande wachtlijst

Concreet is het doel om iedere speelster op een voor haar uitdagend niveau te laten spelen in de selectie of breedteteam.

Nogmaals we willen benadrukken dat dit slechts een voorlopige indeling is, want er zullen/kunnen nieuwe speelsters bijkomen en/of onverhoopt speelsters weggaan. Daarnaast bekijken we uiteraard de speelster wederom na terugkeer van een welverdiende vakantie. Zoals eerder vermeld, zullen wij bij de start van het seizoen met een meer definitieve indeling komen.

Mocht u vragen hebben over de teamindeling kunt u zich in eerste instantie wenden tot de (voorziene of huidige) trainer welke in overleg zal treden met TZ indien noodzakelijk.

Per voorlopige teamindeling zijn ook de reeds bekende train(st)er/coaches vermeld. Als onderdeel van de zorgvuldige opzet van de teamindelingen, zijn de voorziene train(st)ers voor volgend seizoen (2023/2024) aangesteld na het vaststellen van de voorlopige teamindelingen. Dit ter voorkoming van een eventuele handelen in eigen belang (voorkeur voor een speelster in te trainen/coachen team).

Voor enkele teams zijn wij nog op zoek naar (assistent) train(st)ers/coaches, net zoals uiteraard een/de Technische Coördinator. Eventuele suggesties of een aanbod om als train(st)er/coach op te willen treden zijn uiteraard welkom. Neem contact contact Sander of Nel, waar nodig via de trainer/coach.

Wij wensen alle speelsters, ouders, trainers, coaches, begeleiders en alle andere vrijwilligers nog veel succes met het laatste stukje van het seizoen (waar van toepassing) en we gaan voor een topseizoen 2023/2024. Wij zullen er alles aan doen om dit zo goed mogelijk voor te bereiden samen met het team van vrijwilligers.

Met sportieve groet,
Bestuur/Techische Zaken  i.s.m. trainers Vrouwen- en Meisjesafdeling