Veel pech !

Purmerend JO11-1JM

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 08

25 oktober 2014 10:15

Vandaag stond een wedstrijd op het programma tussen twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren. Het nieuwe mooie uittenue werd geintroduceerd, gesponsord door Apotheek de Weidevenne, het was prachtig weer en er was een goede grasmat. Allemaal ingrediënten om het een mooie pot voetbal te laten worden. Opzich werd het dat ook maar met een onverwachte wending en een anti-climax.

De wedstrijd begon gelijkwaardig waarin weinig kansen werden weggegeven met een iets beter spelend Odin. Aan onze kant was er een aanval over rechts waarin Nick de bal voorgaf maar pardoes op de bovenkant van de lat belandde. Daarna schoot Bas van een meter of 12 net over en aan de andere kant kreeg Odin twee corners en ook een aantal kansen om de score te openen. Of Omar stond in de weg of de bal werd over- of naast geschoten.
Na een minuut of 15 opende Odin toch verdiend de score door vanaf de linkerkant vanaf een meter of 10 de bal in de kruising te schieten. Een prachtige goal waar Omar niets aan kon doen.

De koppies gingen niet naar beneden en werd er jacht gemaakt op de gelijkmaker. Kansen waren er zeker wel om de 1-1 binnen te schieten. Een combinatie tussen Jinroy en Tiago door het midden bracht Tiago in schietpositie maar zijn schot ging over. Vlak daarna een prachtig schot van Jinroy die door de keeper ternauwernood corner getikt werd.
Daarna een kopbal van Merijn die net van de lijn werd gehaald en Marc die een duel op het middenveld afsloot met een schot die net naast ging.
Daar tegenover had Odin ook wel wat kansen op de 2-0 maar de 1-1 hing op een gegeven moment eerder in de lucht dan de 2-0. Helaas gingen onze mannen met een 1-0 achterstand de rust in.

Na de pauze hebben onze jongens gevochten voor wat ze waard waren maar door een paar pittige overtredingen van de tegenstander, waarvan 1 speler maar liefst drie zware overtredingen beging zonder dat hij door zijn trainer of de scheidsrechter werd aangesproken, was de toon voor de tweede helft gezet. Ook het tijdrekken van de keeper hielp niet mee om de snelheid in het spel te houden. Tijdrekken op 10 jarige leeftijd, waar hebben we het over zou je zeggen. Maar goed, er werd niet tegen opgetreden en dat was teleurstellend. Tien minuten voor tijd werd er door weer dezelfde speler, die met egstrekt been in kwam, een zware overtreding begaan op Omar, waardoor Omar van het veld gedragen moest worden en daarna met zijn vader naar het ziekenhuis is gegaan omdat men voor een breuk vreesde. De schrik zat er bij iedereen goed in maar in het ziekenhuis bleek dat het een kneuzing was. Gelukkig maar. Van opzet was geen sprake maar een vermaning naar de betreffende speler had minstens op zijn plaats geweest, zeker omdat het niet de eerste overtreding was en Omar de derde speler was die geblesseerd het veld moest verlaten.
Nick ging daarna het doel verdedigen en zeker niet onverdienstelijk. Nick deed het prima. Bedankt Nick !
Het spannendste werd tot het eind bewaard. In de laatste vijf minuten werd een duidelijke corner niet gegeven, hield een tegenstander in zijn eigen doelgebied de bal met de hand tegen wat helaas niet werd bestraft en werd er een zuiver doelpunt afgefloten om de bal op de stip te leggen. Deze werd vervolgens door Marc over geschoten en werd ons op dat moment duidelijk dat we nog een dag hadden kunnen voetballen maar dat er geen doelpunt bij zou vallen. Laat ik het er maar op houden dat de scheidsrechter vandaag niet zijn beste dag had.

Het slotakkoord was ook voor Marc die in de laatste seconden de bal nog keihard tegen de paal kopte. Ongelooflijk veel pech ! De nederlaag was een feit maar geknokt was er als leeuwen en een punt was meer dan verdiend geweest maar het mocht niet zo zijn.
Lag het allemaal aan een ander: "nee natuurlijk niet". Genoeg kansen gehad en dat ligt altijd aan jezelf maar alles zat zo een beetje tegen deze ochtend.

Tot slot wil ik nog wel even kwijt dat het jammer is dat tot op de dag van vandaag niemand van de tegenstander geinformeerd heeft hoe het met Omar is. Niet tijdens de wedstrijd, niet na de wedstrijd en ook daarna niet. Heel jammer.
Aanstaande zaterdag de laatste wedstrijd in deze poule waar onze mannen bij winst de derde plaats kunnen bemachtigen en een verblijf in dezelfde klasse veilig is gesteld.
Heel veel succes mannen maar met de instelling van de tweede helft moet het mogelijk zijn !

Tot zaterdag !