Over ons

Fc-Purmerend is een ambitieuze en gezinsvriendelijke voetbalvereniging in de wijk Weidevenne van Purmerend. Ooit begonnen in 1926 aan de Wagenweg en na jaren aan de Flevostraat gevoetbald te hebben begin 2000 verhuisd naar de huidige locatie langs de A7. Elke week worden tientallen thuiswedstrijden gespeeld. Inmiddels telt Fc Purmerend zo’n 900 leden, verdeeld over meerdere seniorenelftallen en juniorenelftallen met daarnaast nog een groeiende pupillenafdeling. Fc-Purmerend is er trots op dat wij een van de eerste voetbalverenigingen met een meiden- en vrouwenafdeling zijn, begin midden jaren 70. Op dit moment is de meiden- en vrouwenafdeling in de regio een van de grootste. Het eerste speelt in de derde klasse van de KNVB.

Het bestuur

De voetbalvereniging wordt geleid door een bestuur, dat op democratische wijze is gekozen door de leden van de vereniging. Dit gebeurt in de ledenvergadering, die minimaal een keer per jaar gehouden wordt.

Voetballen

Fc-Purmerend wil op het veld met plezier prestaties leveren. Wij willen dat iedereen bij ons op zijn/haar niveau kan voetballen. De heren, jongens, vrouwen en meiden vormen samen een vereniging.

Vrijwilligers

Zij maken het voetballen voor ons elke week mogelijk. Het is heel belangrijk dat we de dingen die geregeld moeten worden samen doen. Vereniging zijn kan alleen als je alles “door en voor leden” doet. Wij zijn voorstander van “vrijwillig” en vooral het met elkaar leuk maken waardoor we zo min mogelijk moeten verplichten. De kantinediensten worden wel per dagdeel ingepland zijn erg leuk (maar wel verplicht).

Sportiviteit en respect

Nergens wordt ongewenst gedrag geaccepteerd. Respect, plezier en een positieve houding staat bij ons voorop. Het beleid is erop gericht om excessen te voorkomen. Mochten deze toch voorkomen, dan wordt consequent handelend opgetreden. Hiervoor bestaat een reglement bij onze club. Het instellen van dit reglement is een duidelijk signaal naar alle leden en bezoekers van de club dat elke vorm van verbaal en/of fysiek geweld niet kan en niet zal worden getolereerd.

Hopelijk geeft deze wegwijzer je een goede eerste indruk van de spelregels en het reilen en zeilen bij voetbalvereniging Fc-Purmerend. Wij kunnen ons echter voorstellen dat er nog vragen zijn. Voor inlichtingen kan je altijd bij iemand van de club terecht. Op de website van Fc-Purmerend zie je diverse namen van de (bestuurs)leden benader deze gerust als je een vraag hebt.

logo_fcpurmerend_nieuw.png