Partnerclub AFC AJAX

00336044-1024x681.jpg

Samenwerking:
FC Purmerend en A.F.C. Ajax hebben vrijdag 19 april 2013 een samenwerkingsovereenkomst getekend voor onbepaalde tijd. Door de jaren heen zijn er verschillende spelers van FC Purmerend door Ajax gescout en hebben dan ook de overstap naar Ajax gemaakt. Daar zijn wij als FC Purmerend meer dan trots op want dit betekent dat de jeugdopleiding van FC Purmerend goed in elkaar zit !

Voordelen:
Voor FC Purmerend zitten er veel voordelen aan deze samenwerking zoals het voeren van technisch overleg met stafleden van de jeugdopleiding, overleg tussen jeugdcoordinatoren, het door Ajax verzorgen van demonstratietrainingen voor jeugdtrainers en -spelers, gebruik kunnen maken van de kennis en kunde van Ajax, toegang tot de online Ajax Academy en het kunnen spelen van "Twin games" in de kleine ruimte. Ook wordt er regelmatig een Ajax Kids Camp bij FC Purmerend gehouden.

Uiteraard zit er voor Ajax ook voordelen aan zoals het als eerste geinformeerd worden indien er bij FC Purmerend een bijzonder talent rondloopt en daarmee als eerste een optie heeft om een talent bij Ajax te kunen stallen voordat een andere BVO FC Purmerend spelers scout.
Er is dan ook een prima samenwerking- en wisselwerking tusssen FC Purmerend en Ajax.

Professionaliseren:
FC Purmerend wil haar jeugdopleiding verbeteren en nog verder professionaliseren door zoveel mogelijk kennis vanuit Ajax vertalen naar FC Purmerend en door veel aan interne scouting te doen zodat talentjes die in lagere elfallen spelen te kunnen scouten en door te laten stromen naar selecties. Ook dat heeft zich de afgelopen jaren meer dan bewezen doordat er verschilende spelertjes zich verder hebben ontwikkeld nu zij in selectie elftallen spelen.
De ontwikkeling van het individu en dus het beter maken van een speler staat bij FC Purmerend hoog in het vaandel !

Voor vragen kunt u contact opnemen via [email protected].

Brian van Gils

Bestuurslid Voetbal Zaken