FC Purmerend E2 - OSV E2

OSV E2

E-pupillen zaterdag, E2, 1e klasse 03

1 november 2014 10:00

Op 1 november speelden de mannen thuis tegen OSV E2.  Met maar liefst 16 graden en veel zon leek het wel een mooie lentedag.

Eerste helft
Tijdens de eerste helft waren wij sterker dan de tegenpartij. Het eerste doelpunt werd al snel gemaakt door een prachtige samenspel van Wesly en Jusab. Wesly paaste naar Jusab. Jusab paaste hem weer terug naar Wesly, die hem vervolgens erin schoot. Klasse jongens! De eerste doelpunt is binnen. Als de bal achter bij Fin belandt, loopt hij vele tegenspelers voorbij waardoor hij de kans krijgt om op doel te schieten. Deze bal komt jammer genoeg terecht in de handen van de keeper. Het tweede doelpunt volgde al snel door een samenspel van Jusab, Danny en Dinaritchel. Het eerste schot van Dinaritchel kwam tegen de handen van de keeper aan maar in de rebound  scoorde hij. 2-0 voor FC- Purmerend! De 3-0 werd gemaakt door een prachtige paas van Wesly naar Dinaritchel. Dinaritchel schoot de bal via de paal erin. Ook Danny en Wesly kregen kansen om op doel te schieten. Voor de tegenpartij was het moeilijk om langs onze sterke verdedigers: Fin en Lex te komen. Fin heeft nog vlak voor het doel een bal weten weg te schoppen. Fin krijgt wederom een kans om op doel te schieten, maar deze bal gaat over het doel. Quido weet de keeper mooi voorbij te lopen. Helaas voorkomt de tegenpartij dat Quido scoort. Ook Sem probeert in de eerste helft op doel te schieten. Door een mooie paas van Quido werd het vierde doelpunt gemaakt door Danny. Daarna schiet Quido de bal, ondanks het mooie samenspel van Jusab, Danny, en Quido, net naast de paal. Met maar liefst 4-0 gingen de jongens de rust in.

Tweede helft
In het begin van de tweede helft was het Quido die de vijfde doelpunt wist te scoren. Al snel daarna volgde de 6-0, gemaakt door Sem. Mijn complimenten voor de samenspel tussen Sem en Quido die twee doelpunten opleverde.  Het zevende doelpunt werd gemaakt door Dinaritchel. De bal kwam bij hem terecht door een strakke paas van Sem.  Na het nemen van de vrije trap van Wesly, stonden onze spelers allemaal vlak voor het doel. Meerdere spelers probeerden de bal erin te schieten, maar het lukte maar niet. Uiteindelijk volgde een wat rommelige doelpunt. Dinaritchel schoot namelijk op doel, waarna de bal de rug van de tegenspeler raakte en erin ging.  Vervolgens knalt Sem het laatste doelpunt met alle gemak erin. 8-0 is een feit! Hierna wist de tegenpartij een doelpunt te scoren, waardoor de eindstand van de wedstrijd 8-1 was.

In de tweede helft kreeg de tegenpartij meerdere kansen om op doel te schieten, maar net als in de eerste helft schoten ze vaak tegen de paal of de lat. Bovendien  maakte Omar aan het einde van de wedstrijd nog twee prachtige reddingen. Mooi gespeeld mannen. Op naar de volgende wedstrijd!