FC Purmerend C2 vergeet de volle winst te pakken tegen vv Oosthuizen C1

Oosthuizen C1

C-junioren zaterdag, C2, 2e klasse 07

1 november 2014 14:30

Zaterdag 1 november stond voor de C2 de thuiswedstrijd tegen vv Oosthuizen C1 op het programma. Na 4 maal op rij verloren te hebben, werd het nu toch echt tijd om een keer de volle drie punten te pakken.

FC Purmerend begon te behouden aan de wedstrijd waardoor vv Oosthuizen binnen twee minuten de 0-1 kon scoren. FC Purmerend herpakte zich om goed vanuit de 4:3:3 organisatie te gaan voetballen. Op sommige momenten werd er goed gecombineerd en  werden er tal van kansen gecreëerd. Maar er waren ook momenten bij dat er géén, te weinig cq. op de verkeerde manier druk op de bal gegeven werd waardoor vv Oosthuizen simpel kon opbouwen. Desalniettemin had FC Purmerend het betere van het spel wat in de 9e minuut resulteerde in de gelijkmaker. Een assist van Joes de Heus werd door Omar Nait Aicha binnen getikt. In de 17e minuut, door het goed afjagen van de bal door Jorn Veltrop, kwam Joes de Heus in balbezit. Met een cross bal vanaf links bediende hij wederom Omar Nait Aicha die de 2-1 keurige afronden. Vlak voor rust werd een aanvaller van vv Oosthuizen ten val gebracht in de 16 meter van FC Purmerend. De strafschop die daarop volgde werd door Luuk Smit overtuigend gepareerd waardoor FC Purmerend met een 2-1 voorsprong de rust in ging.

De tweede helft begon FC Purmerend niet goed aan de wedstrijd en was het wederom in de 37e minuut raak voor vv Oosthuizen. 2-2 . En nog geen vijf minuten later scoorde vv Oosthuizen ook de 2-3. FC Purmerend wist wat hun te doen stond – het alles of niets offensief om de volle winst binnen te halen. Er werd gestreden om elke meter en veel, heel veel kansen gecreëerd!

46e minuut, assist Younes Mashouki op Joes de Heus – 3-3…..

50e minuut, assist Younes Mashouki op Joes de Heus – 4-3…..

65e minuut - een beslissend moment - strafschop voor FC Purmerend, maar de strafschop werd echter niet benut. Drie minuten voor het einde scoorde Oosthuizen de gelijkmaker 4-4 en moest FC Purmerend maar met 1 punt genoegen nemen.

FC Purmerend heeft zichzelf tekort gedaan een had vandaag toch echt de volle 3 punten moeten binnen halen.

Zaterdag a.s. speelt FC Purmerend C2 een competitiewedstrijd uit tegen S.V. de Rijp om 16:00 uur.

Opstelling FC Purmerend C2:

Luuk Smit, Driss Kchicheb, Jay Dijkshoorn, Alper Ozdemir,  Duwayn de Vlugt, Yael Doest, Sven van Meekeren (36’ Leon Servaas,  Jorn Veltrop,  Younes Mashouki, Omar Nait Aicha, Joes de Heus (36’ Sercan Akdas)