Purmerland F1 - Purmerend JO9-3

Purmerland F1

F-pupillen zaterdag, F3, 3e klasse 05

1 november 2014 8:45

Vandaag staat de uitwedstrijd tegen de F1 van Purmerland op het programma. De herfst wil maar niet op gang komen en met temperaturen van ruim boven de 10 graden en een klein zonnetje is het heerlijk voetbalweer. Purmerland staat een stuk hoger op de ranglijst dan wij staan, maar we hebben eerder dit seizoen al laten zien dat dit voor ons niet zo’n probleem hoeft te zijn omdat we tegen elke tegenstander uitstekend voetbal laten zien.

Voor de wedstrijd hebben we de jongens op het hart gedrukt om fel te beginnen en scherp te zijn in de duels. Nou dat was niet tegen dovemansoren gezegd, want al in de eerste minuut ontsnapte Jordi op de rechterkant en probeerde hij met een diagonaal schot in de verre hoek de keeper te verschalken. Dat lukte wel, maar de paal stond succes in de weg. Gelukkig wist Max voor zijn tegenstander te kruipen en lukte het hem om de bal toch nog in het doel te schuiven, 0-1. Wat een begin! Hierna liet Purmerland echter zien uitstekend te kunnen voetballen en werden we wat teruggeduwd op eigen helft. Purmerland wist diverse keren door onze verdediging te breken, maar in de eerste helft stond Daniël als een tijger te keepen en maakte hij elke uitbraak van Purmerland onschadelijk. De jongens knokten voor wat ze waard waren en het was een leuk ‘gevecht’ om te zien. Purmerland technisch iets beter en wat slimmer, Purmerend fysiek beter en feller in de duels. Achterin werd de boel potdicht gehouden door Phi en Rogier, Op het middenveld knokte Thies voor wat hij waard was, ondersteund door Max, Jordi, Roan en Wout en voorin probeerden Jordi, Tao, Max en Roan de spaarzame kansen te benutten. Helaas werd het na een misverstand tussen Daniël en de verdediging in de 11e minuut gelijk. En 3 minuten later stond de 2-1 voor Purmerland op het bord toen een corner rechtstreeks in de verre kruising draaide. Gelukkig gingen de koppies niet hangen en gingen de jongens op zoek naar de gelijkmaker. Die zat er een aantal keren wel in, maar hij viel helaas niet. 2-1 was dus de ruststand.

In de rust hebben we de jongens gecomplimenteerd voor hun spel en kleine details aangegeven om de veldbezetting nog beter te krijgen. Max ging op doel en Daniël zocht zijn plekje in de verdediging op. Ook nu bleek weer hoe leergierig deze groep is, want de veldbezetting was inderdaad beter en Purmerland werd vastgezet op eigen helft. In de 5e minuut wist Purmerland echter uit te breken en kon de spits alleen op Max af. Die verkleinde fantastisch zijn doel, maar de spits wist de bal precies langs Max te plaatsen. Daniël bracht na een geweldige sprint nog bijna op de doellijn redding, maar tergend langzaam rolde de bal over de lijn en kwam Daniël net een teen te kort, 3-1. De rest van de tweede helft had Max niet veel meer te doen, want het was FCP dat de klok sloeg. We wisten echter voorin niet door te drukken en onszelf te belonen voor het harde werken. 3-1 was de eindstand van een hele leuke wedstrijd.

Jongens ook nu hebben jullie weer laten zien dat jullie het niveau prima aankunnen door tegen een hoger geplaatste (en betere) tegenstander uitstekend voetbal te spelen. Als we iets zorgvuldiger worden in de afronding, dan komen vanzelf de resultaten die jullie verdienen. Want ook vandaag kregen we van de coach van de tegenstander te horen dat dit toch wel een van de lastigste wedstrijden was die zijn team dit seizoen gespeeld heeft.

Tot zaterdag,

Rindert