Beemster F1 - Purmerend JO9-2

Beemster F1

F-pupillen zaterdag, F2, 2e klasse 02

8 november 2014 10:30

Omdat de voorbereiding eindelijk eens lekker soepel verliep stonden we een half uur voor de wedstrijd al op het veld. Alle tijd dus om de wedstrijd goed voor te bespreken, positiespelletje te doen en het opendraaien nog eens door te nemen. Oftewel, we namen deze wedstrijd heel serieus want verliezen betekende een plaats zakken en winnen aansluiting houden en misschien volgende week wel een plek stijgen. Ook uit het gevoerde oudergesprek bleek dat iedereen heel serieus met het voetbal bezig is, zowel ouders, trainers als de beleidsmakers van FC Purmerend. Kern is, we houden het positief, maar dat gaat net even lekkerder met 3 punten op zak. Goed, de wedstrijd. Grootste wisseling in het team, Sem B op doel en Sem H in de spits.
Beemster F1 bleek helemaal geen slechte ploeg en wat ze misten aan kwaliteit werd gecompenseerd door een flinke dosis inzet en strijdlust. Kansen over en weer maar de beste kansen waren voor ons. Tot onze grote opluchting scoorde Rayan na 10 minuten. Wat een ontlading. Beemster gaf zich niet zo maar gewonnen en bleef strijd leveren maar daar boden wij ook steeds beter weerstand aan zonder dat het gemeen werd. Gelukkig maakte Omar de 0-2 zodat we met wat meer ontspanning de rust in gingen. Na een korte rust en een wisseling van keepers, Jamie op doel en Sem B. nu centraal achterin mochten we alweer. Terwijl Daoud en ik nog rustig aan kwamen wandelen zagen we Rayan een soort Maradonna-achtige actie maken en we dachten dat ze nog aan het inspelen waren. Wat een prachtige solo en doelpunt. Nu hadden we in de rust afgesproken meer te kijken naar de vrijstaande speler alvorens een actie te gaan maken en dat gebeurde ook. Omar zag Mo vrijlopen en gaf een pass op links. Helaas miste het schot maar wat een aanval. Wat als we dat nog vaker gaan zien...! Blokkers pas maar op! De 0-4 kwam van Mo die een soort achter-het-standbeen-schot produceerde. Sem H gleed er voor de zekerheid nog even achterna maar volgens mij zat 'ie al. Voor mijn gevoel te snel, maar dat kan ook door de fijne wedstrijd komen, werd er afgefloten. Heerlijk! Ik hoop dat we dit positieve gevoel vast kunnen houden. Jullie zijn toppers.
Rest me nog te zeggen dat Gabriel en Jaimy een compliment verdienen door het de tweede helft achterin goed dicht te houden. Heel goed gedaan.
Opa Brizee, bedankt voor de foto's.