De Beste Wedstrijd van het seizoen van de Toppers

F-pupillen zaterdag, F9, 7e klasse 12

22 november 2014 8:30

Wat een gevecht!!!

De wedstrijd tegen de koploper stond op het programma. En wat voor een wedstrijd werd dit!! Pffff ongelofelijk wat een inzet, passie voor het spelletje en vechtlust om de wedstrijd te winnen. Niemand verzaakte....De jongens waar we tegen moesten waren 2e jaars F met jongens die zelfs in januari, februari en maart al 9!!!! worden...En dat was te zien ook. Maar de jongens van de F9 waren niet onder de indruk. We stonden in de eerste helft wel onder druk hoor maar onze verdediging stond als een huis. Redde het de eerste ff niet ging de volgende aan de haal met de tegenstander. Zelf kregen we 1 levensgrote kans in de eerste helft om te scoren maar helaas stond bij KFC een goed keepertje op doel. KFC kwam in de eerste helft wel tot scoren. Na een corner kwam de bal in een scrimmage niet meer weg van het doel en via via ging de bal bij FC Purmerend over de doellijn. We gingen rusten met een 1-0 achterstand. De kleedkamer uitgekomen kwamen onze jongens nog scherper naar buiten. Het moest gebeuren. F9 zette KFC continu onder druk. Ik denk dat KFC geen idee had wat hier allemaal gebeurde. 6 jarige giftige kereltjes die wel ff met KFC aan de haal gingen. We kregen meerdere corners en uiteindelijk was het Amaro die de corner in 1x binnenschoot via een verdediger van KFC. 1-1...Daarna gingen we goed door. Direct druk op de bal en er werd lekker overgespeeld. Langs de lijnen de achterlijn halen en meerdere kansen. Sem had gisteren geen mazzel hoor. 3x paal en 1x werd een bal uit de kruising gehaald. En ja, dan kan je er op wachten. Omdat we volle bak vooruit gingen ontstond er ruimte achter onze verdediging. 1 lange bal en KFC ging ervandoor. 2-1. Een paar minuten later na wederom wat kansen van ons: o.a. Rayan, die net de kracht niet meer had om de bal hard op doel te schieten. We bleven doorgaan omdat we beter waren. En dit voelde KFC ook. Na een uittrap van hun keeper ging er een speler van hen vandoor. En zorgde ze voor de 3-1. Nog steeds niet gaven we op. Het was uiteindelijk Ralph die met een kopbal na een uittrap van hun keeper zorgde voor de eindstand van 3-2. Een 3-3 was meer op zijn plaats geweest. En zelfs een overwinning had niet misstaan!! Trots op de kanjers...