De strijd om de 3e plek

Westfriezen F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 02

22 november 2014 10:00

De strijd om de derde plek werd op deze kille ochtend uitgevochten in Zwaag.
 Vol goede moed startten onze jongens en vrij snel viel dan ook het eerste doelpunt van onze F1. Vanuit een hoekschop werd de bal kort voorgegeven en prachtig ingeschoten. Hierna ontstond er een periode waarin FC Purmerend veel druk uitoefende , maar de gecreëerde kansen niet benutte. Het samenspel was soms wat rommelig waardoor de Westfriezen af en toe een gevaarlijke tegenstoot konden plaatsen. Gelukkig was onze achterhoede met een alerte keeper in het doel in staat om deze aanvallen af te weren. In de 18de minuut werd het dan toch 0-2 voor FCP door een keiharde pegel van afstand.

Na de rust waren onze jongens even de kluts een beetje kwijt waardoor de Westfriezen vaak gevaarlijk richting het doel van onze keeper konden oprukken. Corners, afstandsschoten; ze gingen er gelukkig allemaal niet in. De wat ongelukkig weggeven penalty knalde op de lat. Nog steeds 0-2. De ouders langs de kant stonden te rillen van de kou en hadden ondertussen knikkende knieën van de spanning. Maar daar kwam door mooi combinatievoetbal dan toch nog de verlossende 0-3 op het scorebord. De laatste actie van de wedstrijd was een prachtige redding van onze keeper. Deze razende reporter en de andere ouders zijn trots op jullie. Ondanks dat het niet altijd even goed ging, zijn jullie er de hele tijd voor gegaan en dat vinden we fantastisch. Volgende week wacht Always Forward. Hopelijk wordt het weer een (iets minder) spannende wedstrijd.