Fc Purmerend E3 - Ilpendam E1

22 november 2014 10:00

Zaterdag 22 november 2014

FC Purmerend E3-Ilpendam E1

Op deze toch wel koude zaterdagochtend beginnen de jongens om 10.00 uur de wedstrijd tegen Ilpendam.  Vandaag is er 1 wissel, aangezien Thiago er niet bij kan zijn.  Ilpendam begint sterk en al vroeg in de wedstrijd staat de tegenstander met 0-2 voor.  De 0-1 valt uit een corner en de 0-2 wordt  gescoord na een mooie aanval van Ilpendam.  Finn kan eerst de 0-3 voorkomen met een mooie redding vanaf de lijn,  maar Ilpendam weet niet lang daarna toch nog de  0-3 te scoren.  FCP blijft mooi en goed overspelen en daaruit kan Gino de 1-3 scoren. Als Ricky met een prachtig afstandsschot de 2-3 scoort ligt de wedstrijd weer open. Vlak voor rust komt FCP goed weg met een schot van Ilpendam op de paal,  de spanning is voelbaar langs de zijlijn.

Na de rust begint FCP vol overtuiging de tweede helft en al snel scoort Gino de 3-3. Het staat weer gelijk! Ilpendam is overtuigend en FCP moet echt zijn best doen om te scoren. Aan de andere kant voor het doel van Lasse doen de verdedigers van FCP goed hun best om Ilpendam juist geen doelpunt te laten maken, maar ondanks het harde werken komt FCP, als door een wonder,  zoals de supporters aan de zijlijn dat zagen,  goed weg doordat een schot van Ilpendam op de onderkant van de lat terecht komt.  Door een overtreding van FCP krijgt Ilpendam een penalty.  Lasse staat vol vertrouwen in zijn doel en … de penalty wordt gemist!  Het blijft 3-3.  De blijdschap aan de zijlijn is helaas van korte duur,  want Ilpendam scoort alsnog de 3-4.  De wedstrijd begint van beide kanten iets fysieker te worden,  maar ook dat gaat gelijk op.  Luca probeert vanuit een corner de bal mooi in het doel te krullen,  maar helaas wordt de bal door de Ilpendamse verdediging weggewerkt.  Sacha speelt op het middenveld de bal goed rond en zo worden er een paar mooie aanvallen opgebouwd.  Het blijft spannend,  een mooi afstandsschot van Dylan eindigt op de onderkant van de lat en ook Sacha, Ricky en Alessio zetten alles op alles om nog een doelpunt te maken. Uiteindelijk lukt het Gino om vanuit een vrije trap de gelijkmaker te scoren.  Het is 4-4.  Nu is het belangrijk voor FCP om de 5-4 te maken ,  maar waar het FCP niet lukt,  lukt het Ilpendam wel….zij scoren niet lang voor het eindsignaal  het winnende doelpunt…. Eindstand 4-5.

Aankomende zaterdag  is de wedstrijd tegen Oosthuizen E1. Heel veel succes mannen!!!