Na deceptie komt euforie

Purmersteijn C2

C-junioren zaterdag, C2, 2e klasse 07

22 november 2014 14:30

Na de deceptie van twee weken geleden en een weekend vrij stond vandaag een onvervalste Purmerendse streekderby op het programma. vpv Purmersteijn C2 -  FC Purmerend C2 respectievelijk de nummer 8 tegen de nummer 10. Vanwege een kneuzing aan de neus had FC Purmerend keeper Luuk Smit niet tot zijn beschikking. Stand-in Ticho Prinsen verving hem meer dan voortreffelijk. Na lang blessureleed maakten Jeffrey de Heer - negen weken (lies) – en Samir Kchicheb - vier weken (bilspier) - hun rentree.

Om precies 14:30 uur begonnen beiden teams gemotiveerd en scherp aan de wedstrijd. De beginfase ging gelijk op en beide teams kregen kansen. In de 6e minuut was het vpv Pumersteijn die op voorsprong kwam. 1-0. Maar in dezelfde 6e minuut was het Joes de Heus die met een perfecte solo vanaf het middenveld de 1-1  op het scorebord bracht.

Het spel golfde heen en weer waarbij FC Purmerend het betere van het spel had qua veldbezetting en kansen. Desalniettemin was het vpv Purmersteijn dat in de 24e minuut wederom op voorsprong kwam. 2-1. FC Purmerend stroopte opnieuw de mouwen op en ging op zoek naar de gelijkmaker. Drie minuten voor de rust was het Jorn Veltrop die met een prachtig schot vanaf 20 meter de bal in de linkerkruising achter de keeper van vpv Purmersteijn schoot. 2-2.

Na rust pakte FC Purmerend het goede spel weer op en ging het alle duels op het veld aan. Met een doelpunt van Sven van Meekeren in de 48e minuut kwam FC Purmerend op voorsprong. Middels een individuele actie in het centrum maakte hij zich vrij om vervolgens de bal hard tegen de touwen te schieten. 2-3. Twee minuten later stond het weer gelijk. Uit een dood spelmoment – hoekschop – werd de bal door vpv Purmersteijn van dichtbij binnen getikt. 3-3. In een bloedstollend spannende eindfase was het Sercan Akdas die in de 67e minuut de bal vanaf de linkerflank net buiten de 16-meter met een prachtige krul over de doelman van vpv Purmersteijn in de verre kruising schoot. 3-4.

FC Purmerend trok alsnog de verdiende 3 punten over de streep en was na het laatste fluitsignaal de ontlading bij FC Purmerend groot.

Volgende week zaterdag speelt FC Purmerend C2 thuis tegen Monnickendam C1 om 12:30 uur op sportpark Weidevenne in Purmerend.

Opstelling FC Purmerend C2:

Ticho Prinsen, Leon Servaas, Jay Dijkshoorn, Alper Ozdemir,  Duwayn de Vlugt (36’ Samir Kchicheb), Yael Doest (36’ Driss Kchicheb), Joes de Heus, Sercan Akdas, Jorn Veltrop (40’ Jeffrey de Heer), Omar Nait Aicha, Sven van Meekeren