Een knappe overwinning van de Toppers

Meervogels 31 F3

F-pupillen zaterdag, F9, 7e klasse 12

29 november 2014 8:45

Vorige week onze beste wedstrijd van het seizoen, deze week 1 van onze mindere wedstrijden...Maar deze wel met winst afgesloten.

Voor de wedstrijd waren de mannetjes getergd om de wedstrijd in winst om te zetten. De wedstrijd moest beginnen maar........er was nog geen tegenstander. Nadat Vincent maar even ging zoeken kon de wedstrijd dan toch na een kwartiertje van start gaan. Wat begonnen we rommelig aan de wedstrijd. Iedereen keek een beetje de kat uit de boom. Onnodig balverlies aan beide kanten. Veel ruimtes werden niet gezien. En ballen gingen van hot naar her. Na 2 minuten was het wel FC Purmerend wat de score opende. Ralph ging goed door met de bal en zorgde er zelf voor de 1-0. Na de 1-0 was het over en weer. Jesse, die overigens een zeer goeie wedstrijd speelde, zorgde samen met Riff en Ralph dat Mees vandaag niet zoveel te doen had. Met Sami en Keano op het middenveld en Yve daar net voor was ook de snelheid en behendigheid aanwezig. Yves en Keano speelden vandaag ook weer fantastisch. Sami zat er vandaag ook weer een aantal keer zeer goed bij. En veroverde de ballen waar het moest. Na 8 minuten kreeg Sem de bal van Jesse vanuit achterin. Sem starte zijn rush en ronde heerlijk beheerst af in de hoek. 2-0. In de 10e minuut was het wederom Sem die zorgde met een knal voor de 3-0 na voorbereidend werk van Keano en Amaro. Amaro was vandaag lekker fel op de bal. En zorgde dat ie niet aan de kant werd gezet. Na de 3-0 werden we weer wat slordig. De ballen gingen niet meer naar de zijkant maar recht door het midden. Meervogels profiteerde van de ruimte die we lieten liggen en scoorde de 3-1. Rust!

Na de rust was er ook niet de gewenste scherpte. Een beetje rommelvoetbal. Rayan en Yve waren eigenlijk de enige 2 die een beetje door bleven vechten voor de bal. Yve was het die in de 8e minuut van de 2e helft de bal passte naar Sami en Sami bereikte Rayan. Rayan ging er vandoor en scoorde de 4-1! Hij juichte op de CR7 manier! Iedereen aan de kant stond te genieten. 4 minuten later was het wederom Rayan die samen met Amaro en Sem alleen op het doel van de tegenstander af gingen, die scoorde. 5-1. In de 15e minuut was het nog Meervogels '31 F3 die de eindstand bepaalde 5-2! Als iedereen zo gefocused en getergd was geweest als vorige week hadden we de dubbele cijfers kunnen halen. Desondanks een prima prestatie van onze kabouters! Winnen gaat nooit vervelen.

In de penaltyreeks wist onze keeper Mees er mooi ff 4 te stoppen.

De doelpuntenmakers van de penaltyreeks aan onze zijde waren:

Amaro, Sem, Ralph, Jesse en Keano!

Keano top!! Eindelijk weer die penalty erin. Af van dat vervelende gevoel dat ze er niet in willen. !!