Allemaal uitblinkers

Blokkers De F1

F-pupillen zaterdag, F2, 2e klasse 02

29 november 2014 8:45

Zo luidt de titel van de leerboekjes van de cursus pupillentrainer van de KNVB. En dat was deze wedstrijd absoluut van toepassing op onze spelers van de F2. Eindelijk een wedstrijd waarin alles samenkwam. Strijdlust, het benutten van de kansen, samenspel en een klein beetje geluk. Geluk dat je afdwingt door strijdlust zoals ik vorige week het verslag afsloot.
Goed, de  wedstrijd. Richie was er niet bij doordat hij nog steeds last heeft van een enkelblessure. De opstelling moest dus nog even om voordat we konden beginnen.
Op echt gras, in de vroege morgen ergens op een industriegebied in West-Friesland tegen koploper De Blokkers (F1!). We wisten dat ze goed waren en ze waren ook goed. De verdediging moest aan de bak met Rayan op doel. Gelukkig werd bijna elk schot geblokt door de verdediging dus bleef het lang 0-0. Nadat ook wij wat kansen hadden gehad, met goede loopacties van Sem B, viel uiteindelijk toch de 1-0. Knap diagonaal ingeschoten tussen 2 verdedigers door. Daar kon niemand wat aan doen. Maar...vervolgens een vrije trap voor ons. Omar achter de bal. En we wisten al dat Omar een fantastische traptechniek heeft. Maar deze vloog er wel erg mooi in! Gelijk en verdiend! Sterker nog we werden beter en dat leidde tot een schot van Sem B. en zo kwamen we voor. Met 1-2 de rust in. Dat hadden we van tevoren niet verwacht.
Gabriel op doel in de 2e helft. Vol goede moed begonnen we weer maar De Blokkers wilde laten zien waarom ze koploper zijn en zette goed druk. Helaas viel de 2-2 en uiteindelijk ook de 3-2. Ondanks sterk verdedigen want de muur van Jaimy, Mo en Jamie viel bijna niet te passeren. De vechtlust kwam bij ons weer boven en het ongelofelijke gebeurde. Sem H. kreeg de bal, keek, zag en stiftte de bal over de keeper. 3-3! Wat een feest. Zeer verdiend, niet alleen deze wedstrijd maar gezien het spel in de hele competitie waarin we niet altijd krijgen wat we verdienen. Nou heb ik een hekel aan het noemen van een man-of-the-match want we doen het samen en iedereen doet zijn best maar Mo wat een wedstrijd.
Conclusie: vorige week 2-2 verloren van de onderste, deze week 3-3 gewonnen van de bovenste. Wat is voetbal toch een mooie sport!