Purmerend JO9-3 - EVC F1

EVC F1

F-pupillen zaterdag, F3, 3e klasse 05

29 november 2014 8:45

Het was fris, maar droog en eigenlijk prima voetbalweer. Alleen voor de wissels was het wat koud, maar dat duurt gelukkig telkens maar 5 minuten. We mochten vandaag aantreden tegen de F1 van EVC, een team waar we in de beker al 4-1 van verloren hadden. We wisten dus wat ons te doen stond.

Met Max op doel floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Vanaf de eerste minuut liep het echter niet lekker. Onze spelers waren te afwachtend, gingen de duels niet aan en liet EVC veel te veel ruimte om te voetballen. Omdat EVC over heel balvaardige spelers beschikt duurde het dan ook niet lang voor het eerste gevaar voor ons doel ontstond. Tot halverwege de eerste helft wist Max, met de hulp van Daniël, Rogier en Phi,  het doel nog schoon te houden. Dit was mede te danken aan het feit dat EVC een wat makkelijk gegeven penalty hoog over het doel schoot.  In de 11e minuut ging het echter mis en was Max kansloos op een hard schot in de hoek, 0-1. In de 13e minuut werd het 0-2 en in de 18e ook nog 0-3. Zelf wisten wij onze spaarzame kansen niet te benutten en zo gingen wij rusten zonder gescoord te hebben. Het moet gezegd worden dat EVC een heel sterk team heeft en dat het niet erg is om daar van te verliezen, maar het gebrek aan inzet en vechtlust kan ons wel verweten worden, want geen moment in de 1e helft hebben we de indruk gewekt dat we echt de strijd wilden aangaan.

De speech in de rust bleek na rust niet geholpen te hebben, want in de 2e helft gaven we binnen 5 minuten 3 corners weg en de laatste daarvan werd hoog voor het doel gegeven en schitterend binnen gekopt door EVC (waar was de verdediger die bij de spits moest staan?), 0-4. En daarnaast moest Daniël (keeper in de 2e helft) nog een aantal keer handelend optreden om de schade beperkt te houden. Ik maakte mij op voor een hele zware, onnodige, afstraffing. Maar vanaf de 5e minuut bleek dat wij eigenlijk toch wel strijd konden leveren en dat wij wel degelijk konden voetballen. Ineens gingen we druk zetten, overspelen en duels winnen. EVC wist niet meer waar ze het zoeken moest en Thies kreeg een grote kans die op de paal ging. In de 7e minuut was Thies wel succesvol. Na een paar spelers uitgespeeld te hebben, schoot hij de bal snoeihard in de korte hoek, 1-4. Het team geloofde er in en EVC werd, onder aanvoering van Jordi en Thies, overal op het veld opgejaagd en zij wisten er niet meer uit te komen. Na een gemiste kans van Jordi wist hij in de 13e minuut wel te scoren. Een pass vanuit de verdediging kwam langs de lijn in bezit van Roan, die door liep richting achterlijn. Met een schitterende pass bereikte Roan Jordi die de bal hard langs de keeper van EVC schoot, 2-4. FC rook bloed en ging op zoek naar nog een doelpunt. In de 15e minuut kwam die ook. Op dezelfde manier als het 2e doelpunt was het nu Rogier die langs de lijn Wout lanceerde. Wout gaf een mooie voorzet op Jordi. Die draaide knap weg bij zijn tegenstander en knalde de bal via de keeper in het doel, 3-4. EVC wist het niet meer en FC ging op jacht naar de gelijkmaker. Die kwam er een paar keer bijna, maar helaas was het geluk niet met ons en was 3-4 de einduitslag.

Jongens we hebben verloren, maar de veerkracht in de 2e helft was bijzonder. Waar iedereen dacht aan een grote nederlaag, wisten jullie zelfs bijna een gelijkspel uit het vuur te slepen. Wat ik wel jammer vind is dat we niet met de juiste instelling aan de wedstrijd zijn begonnen. Ik denk namelijk dat we deze nederlaag dan hadden kunnen voorkomen.

Groet, Rindert