Zondag 5 pakt weer eens een punt

Mannen zondag, 5, 8e klasse 15

30 november 2014 14:00

FC PURMEREND 5 – WBSV 3   2-2
We hadden weer een krappe selectie (ziekte, blessures, de Sint) maar tegen WBSV zou er vandaag toch iets mogelijk moeten zijn. We begonnen goed en we waren de bovenliggende partij maar het stokte zodra we de ’16 meter’ binnenkwamen. En als we dan tot een doelpoging kwamen stond daar steeds de uitstekende WBSV-doelman op zijn post. “Dat doet ‘ie anders nooit”, was een veelgehoorde opmerking van de andere WBSV’ers. Aan de andere kant hadden wij, zoals zo vaak, veel moeite met de scherpe counters van de tegenstander. En inderdaad ging het mis toen de steekbal perfect was, de WBSV-spits Sander omspeelde en beheerst binnenschoof, 0-1, het voelde als onverdiend. Bij ons voorin wilde het nog steeds niet lukken, schoten werden gepareerd door de doelman, er werd hier en daar wat te weinig om zich heen gekeken of er werd wèl afgegeven op het moment dat men beter zelf had kunnen schieten. Bij tegenstoten van WBSV redde Sander ons vervolgens nog zeker 2 keer, waarna we alsnog via een ‘lucky’ op 1-1 kwamen, een voorzet van Joost vanaf rechts vloog via een WBSV’er in de korte hoek binnen, een meevaller en zo werd de ruststand 1-1. De tweede helft was amper begonnen of we stonden al weer achter, toen een van de WBSV-middenvelders ongehinderd door het centrum kon doorlopen en de bal beheerst langs Sander kon schieten. We konden het amper geloven maar toch zouden we meer uit deze wedstrijd moeten kunnen halen, zeker omdat de uitstekende WBSV-doelman was gewisseld en er nu een veldspeler tussen de palen stond. Al snel werd het 2-2, de van zijn hamstringblessure herstelde maar nog niet altijd even gelukkig spelende Marcel Va werd op de rand ven de ‘16’ aangetikt en het was Martijn die de vrije trap hard en laag binnenschoot, 2-2 en er was nog lang te spelen. Toch lukte het ons niet deze wedstrijd te winnen, al waren er wel kansen/mogelijkheden maar het killersinstinct ontbrak vandaag volledig en naarmate de tweede helft vorderde werd wel duidelijk dat wij vandaag niet meer zouden gaan scoren. Gelukkig deed WBSV dat ook niet meer zodat we toch nog een punt overhielden aan deze matige pot. Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterpauze, dan al om 10.00 uur bij Purmerland.