Voetballend superieur ! (De Zouaven E1 - FCP E1 (0-7))

Zouaven De E1

Purmerend JO11-1JM

E-pupillen zaterdag, E1, hoofdklasse 09

15 november 2014 11:00

Nieuwe competitie nieuwe kansen.

We moesten vandaag naar Grootebroek tegen de Zouaven.
Vooraf aangekondigd als een sterke tegenstander dus waren we super gemotiveerd om aan deze wedstrijd te beginnen. Dat leverde meteen in de eerste de beste aanval van ons al een doelpunt op, een wat gelukkige voorzet van Fynn kwam bij Bas en deze maakte de 0-1.
We konden de bal steeds goed onderscheppen (goed druk zetten) Bjarne ging weer ouderwets opstomen en schoot de bal net voorlangs.
Mooie aanval via  Kayra die een assist gaf aan Fynn die de bal met een laag schot langs de keeper schoot 0-2, in deze fase van de wedstrijd waren we echt heer en meester, mooi combinatie spel en mooie persoonlijke hoogstandjes. De volgende aanval was weer raak Fynn maakte de 0-3, het ging nu echt snel Jinroy met een goede pass op Merijn die de 0-4 liet aantekenen.
De Zouaven kwamen zo nu en dan wel door maar dan stond onze fantastische keeper Donnie (vandaag) in de weg met prachtige reddingen.
Een keer moest hij zich gewonnen geven maar toen werd de bal met een mooie sliding door Bjarne van de doelijn gehaald. Ruststand 0-4.
Wat een heerlijke eerste helft van een echt team.

De tweede helft begon heel rommelig (misschien door de nieuwe bal).
Daarna ging het weer goed, onderschepping van Bjarne die met een bekeken hard schot de doelman passeerde 0-5. Merijn wilde ook nog wel wat en had een goede actie en schot in huis 0-6. Het laatste doelpunt was voor Bas die een wat gelukkige goal maakte 0-7.

Jongens het was geweldig om deze wedstrijd te zien, wat speelde jullie echt als TEAM. Op naar volgende week.