Sportieve wedstrijd met een terechte winnaar (ZOB E1-FCP E1 (1-4))

ZOB E1

Purmerend JO11-1JM

E-pupillen zaterdag, E1, hoofdklasse 09

29 november 2014 8:45

Op deze ijskoude dag stond de wedstrijd ZOB E1 – FC Purmerend E1 op het programma. Eerder hebben we 1-1 gelijk gespeeld op het Marktstad toernooi en 6-2 gewonnen in de recente oefenwedstrijd. Dit keer mochten we weer voor het "echie" tegen ZOB. Door de kou zal het voetballen in eerste instantie lastiger zijn, totdat onze jongens op “temperatuur” komen.

De scheidsrechter fluit af voor de 1e helft en onze jongens combineren in het begin goed. In de eerste helft komt ZOB niet aan spelen toe. Onze jongens spelen goed over, maar het spel is soms ook een beetje slordig. Met name het passen ging regelmatig te zacht of te hard. Voor het doel kregen we in de 1e helft meer dan genoeg kansen, maar het schortte aan het afmaken. ZOB kwam bijna niet aan spelen toe, maar kan toch gevaarlijk uitbreken en op doel schieten. Gelukkig verdwijnt de bal naast het doel. Onze jongens blijven aanvallen, maar krijgen de bal maar niet achter het net. Dit houdt zo aan, totdat de scheidsrechter de 1e helft affluit.

De tweede helft begint ZOB sterker en hebben ze een beetje de overhand. Onze jongens proberen zo goed en zo kwaad als mogelijk de bal van onze helft te krijgen. Langzaam maar zeker beginnen onze jongens weer in de wedstrijd te komen. Verschillende kansen dienen zich aan, maar de bal gaat maar niet in het doel. Totdat de bal voor het doel komt en via de keeper terug stuitert op Kayra. Kayra haalt vernietigend uit en dan is de score geopend: 0-1 voor onze jongens! Dan gaat het snel, heel snel ! Bas scoort nog 2 keer en Kayra maakt de score voor onze jongens af: We staan aan het eind van de tweede helft voor met 0-4 ! In de laatste seconden breekt ZOB nog door en door een vergissing in onze verdediging wordt de eindstand door een ongelukkig eigen doelpunt 1-4. Onze jongens hebben doorgezet en de overwinning, op deze ijskoude dag, binnengehaald !