Purmerend JO9-1 - Westfriezen F1

Westfriezen F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 02

6 december 2014 8:45

Vandaag de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie, iedereen laat naar bed gisteravond vanwege Sinterklaas, maar een beter voetbalweertje is er eigenlijk niet zo in december! Bijna alles gewonnen in de competitie en beker. Maar ja, die ene ongelukkig verloren wedstrijd tegen Purmersteijn zit toch wel een beetje in de weg. Daarmee hebben we het onszelf toch wel een beetje moeilijk gemaakt. Een kampioenschap is helaas niet meer mogelijk maar een tweede of derde plaats nog zeker wel en dat zou ook een fantastische prestatie zijn! Vandaag toch een taaie tegenstander: Westfriezen F1. Stonden wel onder ons in de stand maar als je goed naar de uitslagen keek dan werd duidelijk dat Westfriezen zeker niet te onderschatten was.

Om 8.45 uur mochten we aantreden op onze favoriete ondergrond kunstgras en ons eigen vertrouwde F1 veld en deze keer voor het eerst in witte “koninklijke” shirts omdat de tegenstander evenals wij in het geel speelt (het zou toch andersom moeten zijn in een thuiswedstrijd). Het werd geen makkelijke wedstrijd, ondanks dat wij veruit de betere ploeg waren.

In de eerste helft hadden we het beste van het spel, maar waren we wat slordig in de afwerking. De eerste aanval via David werd door rechtsvoor Tijs met rechts (volgens zijn vader kan hij beter uit de voeten als laatste man) ingeschoten, maar geblokt door de tegenstander. De volgende aanval werd door een voorzet op links door Tim in 1 keer op zijn pantoffel genomen, maar ging net langs doel. De hieruit volgende aanval resulteerde in een schot op doel van Westfriezen die prima werd gered door Freek. Een afstandschot (of was het een voorzet) van David via een aanval over de linkerkant belandde achter de keeper 1- 0. Vervolgens werd het wat rommelig, wel voldoende kansen, Deacon en  Fawzi onderschepten ballen, Vince een vlammend schot van afstand, Tijs nog een kans na een voorzet van David en Tim nog een slalom maar de bal ging er niet in. Daarentegen moest Vince aan de noodrem trekken hetgeen leidde tot een vrije trap die door Westfriezen in 1 keer op de goal werd geknald, Freek helaas kansloos: 1-1.

Direct daarrna, vanwege onoplettendheid bij ons, een aanval van Westfriezen vanaf de rechterkant en de bal lag voor de tweede keer achter Freek: 1-2. Jammer dat wij met een achterstand de rust in gingen want dat was niet nodig. Benieuwd of wij na de rust de koppies zouden laten hangen of er weer vol voor zouden gaan.

De tweede helft was vergelijkbaar met de eerste helft, waarbij de spaarzame counters van de Westfrirezen vaak teniet werden gedaan door Fawzi, Vince en Stijn. Bij eerste aanval ging de bal nog rakelings naast maar de volgende aanval via David, met schijnbeweging van Tim kon door een mooie één-twee tussen David en Fawzi door de keeper van Westfriezen uit het net gevist worden: 2-2.  De spanning in de wedstrijd was terug! Na de aftrap onderschepten we de bal via David die op links voorgaf op Tim die de bal voor open doel miste (speciaal voor de vaders die mij hier op hebben geattendeerd). Ver in de tweede helft kwam een door Tim genomen corner voor de voeten van Fawzi die verwoestend uithaalde, maar helaas de lat raakte. We hadden de wedstrijd in handen, drukten goed door, zowel Stijn als Vince deden verdedigend goed hun werk en Deacon snelde met zijn kenmerkende zevenmijlslaarzen het gehele veld over. Een  kans die hieruit volgde werd door David ingetikt 3-2. Een van de laatste aanvallen resulteerde middels een mooie combinatie tussen Tim en David  in het vierde doelpunt. Het doelpunt dat we hierna nog tegenkregen was jammer, maar deed niets af aan de goede wedstrijd die we hebben gespeeld. 4-3 eindstand, een mooi resultaat en ook na een achterstand weten we dus dat we kunnen winnen!

Zwaarbevochten , maar uiteindelijk wel een verdiende overwinning. Een mooie afsluiting van de eerste seizoenshelft, volgende week de bekerwedstrijd tegen RKAV Volendam F2 en dan even genieten van een welverdiende winterstop!