FC Purmerend E2 - Purmerland E1

E-pupillen zaterdag, E2, 1e klasse 03

6 december 2014 10:00

FC Purmerend E2 - Purmerland E1, zaterdag 6-12-2014

Op deze mooie zaterdag spelen onze jongens van de E2 de tweede competitiewedstrijd tegen Purmerland E1. Ditmaal speelden ze thuis. Een maand eerder speelden we ook al tegen Purmerland E1, maar toen wel uit. Die wedstrijd wisten onze jongens met 3-5 te winnen en dat zou een voorbode betekenen voor deze wedstrijd: het werd een doelpuntenfestijn. Vanaf de aftrap hebben onze jongens de overhand en Purmerland E1 komt nauwelijks aan voetballen toe. Het begin was een beetje moeizaam, maar zodra het eerste doelpunt viel, waren onze jongens niet te stoppen. 1-0, 2-0, 3-0, 4-0, 5-0, 6-0, 7-0, 8-0, 9-0! Het ging zo snel, dat de verslaggever niet eens meer wist wie scoorde. Voor zijn gevoel heeft iedereen van het team in ieder geval eenmaal gescoord. De tegenpartij scoort in het begin van de tweede helft eenmaal voor de eer.

Omar hoeft in de hele wedstrijd maar twee keer in actie te komen. Bianca merkt dit op en haalt Omar tijdens de tweede helft naar de kant en geeft hem wat instructies mee. Na deze korte onderbreking is duidelijk wat Bianca met Omar heeft besproken: hij kan gewoon meevoetballen en begeeft zich in de tweede helft meer op de helft van Purmerland dan dat hij zijn doel hoeft te verdedigen. Zo groot was de overmacht van onze jongens. De overige ploeggenoten richten zich in het tweede deel van de tweede helft op een ding: de ballen zo goed mogelijk voorgeven in de hoop Omar te bereiken, zodat ook hij kan scoren. Helaas lukt dit niet en eindigt de wedstrijd in een verdiende 9-1 zege. Een hele verdiende zege die de winnaar