Fc Purmerend E3 - Monnickendam E1

Monnickendam E1

E-pupillen zaterdag, E3, 2e klasse 06

6 december 2014 10:00

Fc Purmerend E3 – Monnickendam E1 4-4.

Vandaag de laatste wedstrijd in de voorjaarscompetitie tegen het hooggeklasseerde Monnickendam.

Na een slap begin van de wedstrijd waarin wij telkens een stapje te laat waren stonden wij al snel op een 0-1 achterstand. Jammer omdat wij voor de wedstrijd in de kleedkamer met elkaar hadden afgesproken gelijk scherp en fel te beginnen. Hierna hebben wij het als team echter prima opgepakt in tegenstelling tot het begin van de wedstrijd werd er nu wel gestreden voor de bal en zagen wij als trotse ouders een hecht team dat streed voor elke meter. Dit resulteerde ook in de 1-1 na een mooie combinatie tussen Luca, Tiago en uiteindelijk afgemaakt door Alessio. Wij kwamen vervolgens ook op 2-1 afstandschot Sacha waarna Monnickendam met zijn balvaardige en snelle spitsen de 2-2 op het scorebord zetten. Wederom Sacha met een afstandspegel zorgde voor de 3-2 voorsprong, echter vlak voor rust werd het weer gelijk, ruststand 3-3. In de rust de mannen gewezen op wat verbeterpunten en het advies meegegeven te blijven voetballen als team.  Dus bij balverlies kort bij elkaar spelen en bij balbezit het veld groot maken. Omdat Monnickendam ons gelijk vastzetten moesten wij veelvuldig de lange bal spelen naar onze balvaste spits Gino. Onze verdedigers Dylan en Finn moesten hierdoor vele meters maken om steeds maar weer aan te sluiten en ook Rickey op het middenveld moest heel veel werk verzetten. Maar onze mannen deden het prima! Toch maakte Monnickendam de 3-4 en kregen hierna nog kansen om de score uit te breiden maar Lasse was alert. Vlak voor tijd kregen wij toch loon naar werken toen Tiago met een afstandschot de keeper van Monnickendam verraste. Mannen zoals hierboven al eerder vermeld hebben wij vandaag gevochten als leeuwen en dan zie je dat wij het elk team lastig kunnen maken. Deze wedstrijd geeft ook een goed gevoel naar de wedstrijd van a.s. Zaterdag waarin wij de talentjes van de Rkav Volendam gaan bestrijden in de beker. Succes!