Purmerend JO11-3 - Volendam (rkav) E3

Volendam (rkav) E3

E-pupillen, E3, Groep 2 17

13 december 2014 10:00

De 1e helft van het seizoen werd afgesloten met een bekerduel. Het affiche: FC Purmerend E3 tegen FC Volendam E3 en dat is natuurlijk altijd een mooie voor zowel spelers als publiek. De 1e jaar E-tjes van FC Volendam zijn de toekomst van deze mooie club en dus moesten onze boys alles geven om ze het lastig te kunnen maken. En scherp begonnen we, want in de beginfase van de wedstrijd hadden we zelfs het betere van het spel en zagen we Gino met een pegel hard op de lat schieten.. De jongens liepen de longen uit hun lijf, maar helaas zonder resultaat want ze kwamen tegen de verhoudingen in op een 0-1 achterstand. De koppies van het grote FC Purmerend gingen echter niet naar beneden en gelukkig werd het harde werken beloond met een doelpunt. Sacha maakte uit de kluts de terechte 1-1 en dat gaf een terecht beeld van de verhoudingen op dat moment. De spanning zat er meteen weer volledig op, maar toen kwam Volendam door een prachtig uitgespeelde kans op een 1-2 voorsprong. Nog een tandje erbij en de razende reporter zag de rode koppies van de FC Purmerend titanen zowat ontploffen.... Genoeg kansen, maar helaas niet altijd gelukkig in de afronding waarbij er ook vaak een vrijstaande medespeler over het hoofd werd gezien... Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder boys, knoop dat goed in je oren. Wel een mooi verbeterpuntje voor de 2e seizoenshelft... Als donderslag bij heldere hemel maakte de uitstekende spits van FC Volendam de 1-3 om vervolgens uit te kunnen hijgen in de rust. Terwijl de razende reporter nog zat te genieten van een kopje koffie in de kantine, bleek dat onze toppers scherp uit de kleedkamer waren gekomen. Durf het niet met zekerheid te schrijven, maar Tiago maakte de 2-3 waardoor het gas er weer vol op ging. Helaas maakte Volendam de 2-4 uit de rebound van een vrije trap. Nog steeds gingen de koppies niet naar beneden en wisten wij zelfs een penalty af te dwingen. Hét moment om weer de aansluiting te krijgen en de Volendammers het moeilijk te maken. De razende reporter kan zich vergissen en is een beetje gekleurd, maar de scheidsrechter dropte de bal op een meter of 14 van het doel waardoor het een uitdaging werd voor Tiago om hem in te schieten. De penalty werd goed genomen, maar helaas ook een uitstekende redding door de keeper van Volendam. Daarna was mijn inkt op... .FC Purmerend heeft helaas verloren, maar konden met opgeheven hoofd het veld verlaten.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++