Zwaarbevochten maar dikverdiende overwinning ! (Den Helder E1-FCP E1 (2-3))

FC Den Helder E1

Purmerend JO11-1JM

E-pupillen zaterdag, E1, hoofdklasse 09

17 januari 2015 10:30

Vandaag staat - na de winterstop - de hervatting van de competitie gepland tegen Den Helder uit. De voorbereiding met zaal- en veldtoernooien is overwegend positief verlopen en we reizen dan ook met een goed gevoel richting Den Helder af. Ook in de eerste competitie van dit seizoen hebben we uit  tegen Den Helder gespeeld en dit leverde een 6-2 overwinning op. Wij waren toen de beter voetballende ploeg en wonnen terecht, maar eenvoudig ging het niet.

Tiago (ziek) en Dion (blessure) doen vandaag niet mee. Gelukkig hoeft de E2 geen competitiewedstrijd te spelen en zijn Sem en Quido beschikbaar om ons te versterken. Ook Jinroy mag weer een helft spelen na zijn blessure. De weersomstandigheden zijn goed, alleen is het veld erg hobbelig, waardoor ons recept – combinatievoetval – moeilijk is uit te voeren.

De wedstrijd gaat in het begin gelijk op en het spel is van beide kanten rommelig. Bij een corner van Den Helder staan we te slapen en een speler van Den Helder kopt zeer fraai binnen. Net als in de eerste wedstrijd tegen Den helder staan we achter en moeten de mouwen worden opgestroopt. Na de goal krijgt FCP twee kansen op de gelijkmaker na goed doorzetten van Sem aan de linkerkant. Helaas net mis. Toch wordt het snel 1-1 nadat Fynn een afvallende bal oppikt en fraai van afstand in de kruising schiet.  Ook de 2-1 voor FCP is fraai. Na een mooie combinatie met Merijn schiet Fynn beheerst binnen. Door onachtzaamheid wordt het vlak voor rust nog onnodig 2-2. Dit is ook de ruststand.

De tweede helft wordt er – ondanks het slechte veld - beter gecombineerd en krijgen we diverse kansen. Een fraaie voorzet van Nick op Merijn had een beter lot verdiend. Helaas kopt Merijn net langs de kruising. Toch komt uit zo’n combinatie het terechte doelpunt voor FCP. Sem bekroont zijn goede wedstrijd met een goal, 2-3. FCP blijft de betere ploeg en Bjarne, Bas, Jinroy en Quido proberen met fraaie afstandsschoten de wedstrijd te beslissen, maar deze pogingen gaan allemaal net mis. Achterin blijft het opletten, want Den Helder heeft een paar behendige en goede spelertjes in de voorhoede rondlopen. Gelukkig letten Marc en Kayra goed op en wordt er scherp verdedigd. En anders hebben we natuurlijk onze keeper Omar nog. Vooral de redding op een afstandsschot is fraai.

De wedstrijd wordt steeds spannender. Door wat discutabele beslissingen van de scheidsrechter (beide kanten op) gaat het publiek zich er steeds heftiger mee bemoeien. Merijn krijgt enkele opgelegde kansen, maar de bal wil er voor hem vandaag niet in. Hierdoor behoudt Den helder hoop. Gelukkig nemen Marc, Bas en Nick het voortouw in de strijd en met felle tackles en duels trekken we als team de wedstrijd over de streep. Een mooie 2-3 overwinning.

Inmiddels 6 gespeeld en 15 punten. Niet slecht! Samen met Purmersteijn gaan we volgende week bepalen wie tweede wordt in deze competitie. Always Forward gaat waarschijnlijk kampioen worden, al weet je het nooit……. Succes mannen volgende week en scherp vanaf de eerste minuut!!

Niels