Door weer en wind ! (FCP E1 - Volendam E1 (2-5))

Purmerend JO11-1JM

Volendam (rkav) E1

20 december 2014 10:00

J. Patricio

Vandaag stond de laatste wedstrijd voor de kerstvakantie op het programma, een oefenwedstrijd tegen RKAV Volendam E1. Het was droog maar er waaide wel een straffe wind over het complex van FC Purmerend. Gelukkig konden we de kantine open doen zodat met hulp van onze ouders een ieder zich op kon warmen.

Onder leiding van Jorge begonnen we om 10 uur aan de wedstrijd. Finn Linthorst kon gelukkig invallen omdat Marc vanwege ziekte helaas niet aanwezig was. In de eerste helft hadden we de (sterke) wind mee en golfde het spel op en neer. Ondanks de tegenwind waren de eerste goede kansen voor Volendam via een aantal snelle combinaties. Door goed verdedigen en een aantal sterke reddingen van Omar konden we tegendoelpunten echter voorkomen. In de fase hierna werden we gesteund door de wind wat sterker en na een goede aanval over rechts wist Kayra mooi met links de 1-0 aan te tekenen. Een grote tegenvaller was het geblesseerd uitvallen van Jinroy. Hij mag helaas een paar weken niet voetballen. Hopelijk ben je er snel weer bij! Ondanks een aantal goede kansen van Volendam wisten we de 1-0 vast te houden tot de rust.

In de tweede helft werd de druk van Volendam steeds groter, mede gesteund door de wind. Door met zijn allen hard te werken konden we in het eerste deel van de tweede helft de voorsprong vasthouden en zelfs uitbreiden naar 2-0 nadat Finn Linthorst slordig uitverdedigen van Volendam goed afstrafte. Hierna viel echter snel de 2-1 en rook Volendam dat er meer inzat. Uiteindelijk konden we helaas niet voorkomen dat Volendam gelijk maakte en zelfs op voorsprong kwam. In de slotfase liep Volendam nog uit naar 2-5. Al met al een terechte nederlaag tegen een goed combinerend Volendam hoewel we door hard te werken lang uitzicht hadden op een beter resultaat