Toernooiwinst in zinderende finale ! (FCP E1 - Psteyn E1 (2-1)

Purmerend JO11-1JM

Purmersteijn E1

28 december 2014 15:30

Een finale tegen Psteyn is altijd speciaal, al is het alleen al omdat veel jongens elkaar goed kennen en is deze derby altijd leuk om naar te kijken. Maar de E1 van FCP heeft dit toernooi vorig jaar gewonnen dus stond er extra druk op de ketel omdat de Cup verdedigd moest worden.
Beide ploegen begonnen zeer gemotiveerd aan deze finale maar FCP heeft vandaag laten zien dat onze mannen over heel veel kwaliteit beschikken en na 5 minuten dan ook dik verdiend op 1-0 kwamen door een mooie goal van Bas. Voor dit doelpunt hadden we al meerder kansen om de score te openen terwijl Psteyn daar vrijwel niets tegenover had gesteld. De 2-0- hing daarna dan ook eerder in de lucht dan de 1-1. De verdiende 2-0 viel dan ook doordat een schot in de rebound door een oplettende Fynn werd binnen getikt. Hier viel dan ook helemaal niets op af te dingen. In de 10e minuut leek Psteyn de aansluiting gevonden te hebben door een uitbal in 1x in het doel te schieten maar de oplettende Omar raakte de bal bewust niet aan waardoor het terecht 2-0 bleef. Een zaalvoetbal regel waar de gemiddelde ouder niet van op de hoogte is maar waar de opluchting er niet minder groot door was. De laatste vijf minuten waaren razend spannend. Marc stond op zijn Marcs prima te verdedigen, Kayra had aan de rechter kant gevaarlijke acties en Merijn bleef voorin de tegenstander bezig houden. De klok tikte door en Psteyn zette alles op alles. De druk nam toe en de 2-1 viel dan ook met nog 3 minuten op de klok. Vlak erna had de 3-1 kunnen en zelfs moeten vallen maar aan onze kant beleefden onze jongens ook huiveringwekkende momenten. Met nog 2 seconden op de klok waagde een speler van Psteyn een afstandsschot die via de lat over het doel ging. De 2-2 was gezien de hele wedstrijd dan ook niet verdiend geweest. De zoemer bracht de verlossing waardoor het feest voor onze mannen kon beginnen. Wat hebben onze jongens gewerkt en wat een spanning hebben onze trainers maar ook de ouders beleefd. Een wedstrijd die zeer sportief was en die je vaker zou willen meemaken. Een voor FCP goede afloop, voor het oog van een bomvolle Beukenkamp waar zeker 200 mensen de wedstrijd hebben bekeken.
Iedereen heeft bij ons een bijdrage geleverd aan de finale plek en iedereen heeft het dan ook gevierd, zelfs Jinroy, die helaas geblesseerd is maar ook met de cup in zijn handen stond.
Leuk om te zien en zoals het hoort !

Als we als team blijven voetballen, als team de successen blijven vieren maar ook als team de verliespartijen blijven dragen dan kunnen we nog een hele mooie tweede seizoenshelft gaan beleven. Maar daar hebben we alle vertrouwen in.
We hebben nog genoeg wedstrijden en toernooien om van onze mannen te kunnen genieten.