De laatste loodjes.

F-pupillen zaterdag, F2, 2e klasse 08

25 april 2015 8:45

Fred vd Waart

De laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen de sterke tegenstander IVV F1. Vorige keer 8-0 verloren en ze staan 2e op 2 punten van de koploper waar we vorige week 0-4 van verloren (maar wel een goede wedstrijd speelden!). Als we dat kunstje nog eens zouden herhalen. Helaas bleek Mohammed ziek en hij is de laatste weken juist erg sterk aan het verdedigen. Hierdoor stond Dean op een voor hem vreemde plaats, als rechts achter. Jamie in de goal.
Terwijl Daoud en ik nog wat "technische zaken doornamen" zagen we IVV al 0-1 scoren! Geen idee wat er gebeurde maar wel vervelend. Gelukkig toonden we veerkracht want Jaimy besloot om van afstand te schieten, ik gok zo'n 25 meter ver en zeker 10 meter hoog, over de keeper en het stond weer gelijk! Wat een ongelofelijk doelpunt! Helaas lag de 1-2 er binnen de minuut in. We bleven goed aanvallen en kregen kansen. Hierdoor lag de verdediging open en de 1-3 en 1-4 gingen er makkelijk in. Jesse had goed opgelet en schoot van afstand. Zo hard dat de keeper er wel zijn handen tegen aan zette maar de bal ging toch het doel in. Zo zie je maar, schieten!!! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Aanvallend bleven we sterk met goede acties van Omar maar doelpunten bleven uit. Dean werd verdedigend steeds beter na enkele aanwijzingen.
Rust en keeperwissel, Jaimy voor Jamie en dat is vervelend want Jaimy was lekker bezig in de verdediging. Technische aanpassing in de 2e helft. Rayan als middenvelder in plaats van spits om de opkomende jongen van IVV af te stoppen. Ondanks dit werden we verdedigend steeds overlopen. Nog een mooie aanval waaruit Rayan scoorde na een goede actie van Sem. Helaas scoorde IVV zo makkelijk waardoor de uitslag hoger uitviel dan nodig. Gabriel ging wat meer aanvallend spelen in ruil met Sem en creëerde ook nog enkel kansen maar miste een hard schot. Jamie liep weer de benen uit het lijf maar de overmacht was te groot.
Messcherpe analyse van de coach van IVV; "goede individuele spelers maar als team minder en een geflatteerde uitslag". Voetbal is aanvallen én verdedigen.
Rest nog om Fred te bedanken voor het wederom goed fluiten van de wedstrijd. Bedankt!
Conclusie: de laatste loodjes bleken erg zwaar maar we gaan dat goed maken in de komende toernooien! Volgende week eerst een verdiende rust.