Tweede plek in schaduwkampioenschap

Purmerend JO11-1JM

Kon. HFC E1

11 januari 2015 15:30

Vandaag stond het Voetbal talenten Toernooi (VTT) bij Sporting Krommenie op het programma.
Het was de dag dat onze mannen en ook de ouders de kou en wind moesten trotseren maar gelukkig is het wel droog gebleven maar fijn is natuurlijk anders.
We hadden vandaag ook twee gastspelers mee uit de E2, Jusab en Lex. Ze konden aan de bak want het zou een lang toernooi worden.

Om 09.30 uur werden op het hoofdveld alle 16 teams gepresenteerd, wat gevolgd werd door het Wilhelmus. Alle kinderen zongen dan ook uit volle borst mee.

Er waren 4 poules van 4 teams en het was al duidelijk dat FCP in een van de zwaarste poules terecht was gekomen. De nrs 1 en 2 gingen naar de winnaarspoule en de nrs 3 en 4 naar de verliezerspoule.
De eerste wedstrijd werd door een hele sterke eerste helft met 2-1 van Kon. HFC gewonnen waardoor plaatsing een formaliteit leek maar niets was minder waar. Een zeer matige tweede wedstrijd tegen de latere winnaar AFC`34 (0-2) en een slechte eerste helft in de derde wedstrijd tegen HSV brak onze mannen uiteindelijk op. De tweede helft tegen HSV ging ietsjes beter met een bestorming in de laatste 10 minuten maar de late aansluitingstreffer voorkwam het verlies van 1-2 niet, waardoor onze mannen derde in de poule werden.

Restte ons drie wedstrijden te spelen in de verliezerspoule tegen mindere tegenstanders en waren we dan ook aan onze stand verplicht om ver te komen. En dat geschiedde.
De eerste wedstrijd was een zeer makkelijke overwinning tegen SVA Assendelft (5-0), gevolgd door een moeizame maar wel verdiende overwinning tegen ADO`20 (2-1).

De winst tegen ADO bracht ons in de finale van dit "schaduw kampioenschap" waar een weerzien met Kon. HFC (die bij ons 4e in de poule waren geworden) op het menu stond. Vol vertrouwen gingen onze jongens deze wedstrijd in. En terecht want waarom zou je ze niet weer kunnen pakken ?
Het was een wedstrijd die heen en weer ging met een toch wel iets beter Kon. HFC.
Na een terechte 1-0 achterstand, in de tweede helft toch de gelijkmaker geforceerd. Uiteindelijk kregen beide ploegen een levensgrote kans om de wedstrijd te beslissen, wat  niet gebeurde. Dit met een penalty serie (van 3) tot gevolg. Iets waar we ervaring mee hadden want vorige week in Culemborg heeft dat onze mannen een finaleplek opgeleverd.
Helaas mochten we de serie niet beginnen wat altijd een voordeel met zich mee brengt. Uiteindelijk dan toch met penalties verloren en dus een tweede plek in dit schaduwkampioenschap.

Al met al een wisselvallig toernooi onder slechte omstandigheden. Toch hebben onze mannen weer wat weerstand ondervonden qua tegenstand maar ook qua weersomstandigheden. Dat nemen ze weer mee en zijn ze weer een ervaring rijker.
Het toernooi in Culemborg speelden we iets beter en viel het kwartje soms onze kant op. Vandaag was het wat minder en viel het kwartje de andere kant op.
Kon. HFC treffen we weer op onze eigen PUEFA toernooi waar we kans krijgen op revanche...
Het was in ieder geval een goed georganiseerd toernooi met weinig wachttijd op een prima accommodatie, niet ver van huis.
Dank aan Lex en Jusab die prima hun best hebben gedaan en ook weer een ervaring rijker zijn.

Op naar de volgende wedstrijd in de competitie en hopen op iets beter weer.