Purmersteijn F1 - FC Purmerend F1

Purmersteijn F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 02

7 februari 2015 11:00

Na de tactische bespreking en de warming-up fluit om 11.00 uur de scheidsrechter voor het startsignaal. De teams zijn aan elkaar gewaagd en vrij snel is te zien dat FC Purmerend veel druk zet op de mannen van Purmersteijn. Vince, Stijn en Fawzi weten als verdedigers de voorhoede van Purmersteijn goed af te stoppen. Dan ergens in de zesde minuut is het David die bijna weet door te breken, maar helaas hij krijgt de bal niet onder controle en daar zijn de verdedigers van Purmersteijn alweer. In de achtste minuut wordt het even spannend Purmersteijn krijgt een vrije schop op een ideale positie voor doel, maar gelukkig hij gaat net mis. Na een uittrap van de keeper van Purmersteijn wordt de bal opgevangen door Fawzi, die weet de bal direct te plaatsen in voeten van Jesse die vervolgens de bal subtiel in het doel weet te plaatsen. De 13e minuut vechten Deacon en Tijs zich naar het doel van de tegenstander, maar ook de verdediging van Purmersteijn staat niet te slapen. We gaan de rust in met een stand van 1-0 voor FC Purmerend.
Na een beker limonade en een goede peptalk starten we de tweede helft. In de tweede helft speelt het spel zich vooral af op het midden van het veld. Beide teams komen maar weinig bij het doel en de kansen zijn schaars. 9 minuten in de tweede helft is de wedstrijd weer een wedstrijd, Purmersteijn scoort, en 1-1 is de stand. Kort na dit moment gaat  een doorgebroken speler van Purmersteijn tegen de vlakte en hij struikelde niet over zijn veters. Helaas voor onze mannen, een penalty tegen. Keeper Freek zat in de juiste hoek, maar helaas zijn armen waren iets te kort om de bal nog tegen te houden wat de stand 2-1 voor Purmersteijn maakt. Meteen vanaf de aftrap denkt Jesse ik pak de bal en loopt 4 man voorbij en sluit af met een verwoestend schot op doel. Helaas aan de verkeerde kant van de paal. Vanuit de hoekschop die volgt door Deacon die keurig is genomen heeft Stijn nog een kans om het doel te treffen en ook Jesse krijgt in diezelfde aanval nog een kans. Het gaat helaas in de laatste minuut ook niet meer lukken. Eindstand is dan ook Purmersteijn-FC Purmerend: 2-1. Jullie hebben top gespeeld, kanjers!

Film: https://www.youtube.com/watch?v=eGzXIMJ602I