EVC D1 - FC Purmerend D3 (0-1)

EVC D1

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 12

20 mei 2015 19:00

Op deze doordeweekse dag moest de D3 winnen om aanspraak te maken op de titel. En het liefst om alles toch helemaal af te rekenen nog met hoge cijfers.
Er waren 3 afwezigen. Sven en Jayden hadden te maken met schoolkamp en Jari had met zijn vader een uitje in Italië.
Wij kregen daarvoor 2 vervangers mee. Indra Roumimper en Max Linthorst van de D5.
Om de jongens wat meer ontspannen te laten zijn voor de wedstrijd had Rincke bedacht 2 ruzie makers van het vorige toernooi nog voor de opstelling apart te roepen en hun aan te spreken op hun gedrag. Het teambelang staat namelijk voorop en daar dient dan ook niet vanaf geweken te worden.
Dat werd dus in de minne geschikt en dus kan de wedstrijd met een goede instelling beginnen.

De wedstrijd begon en je zag dat er 22 man nerveus waren. EVC vergat te voetballen en onze D3 raakte elke 2e bal kwijt. Er kwam echter wel 1 enorme kans na goed doorzetten en pasen van Jesse werd Gijs in stelling gebracht. Helaas kreeg hij niet genoeg tijd van zijn tegenstander om de bal exact aan de binnenkant van de paal te schieten. De bal kwam dus op de buitenkant van de paal en kwam zodoende dus weer het veld in.
De 2e kans van de wedstrijd was er 1 vanuit een corner. Je zou denken koppen (en dan ook nog gevaarlijk ook) zijn alleen de grote jongens, dat is niet waar wij hebben kleine jongens die daar juist gevaarlijk in zijn. Max Linthorst steeg boven iedereen uit en kopte op de dwarsligger.
Daarna werd er nog wat ballen heen er weer geschoten maar de scheidsrechter floot uiteindelijk voor de hardnodige limonade pause. Het was dus nog steeds 0-0.
Tijdens de limonade zei Rincke dat het allemaal goed stond. Dat hij nog niet zoveel wilde veranderen. Maar als het nog steeds de brilstand bleef na 15 minuten dat dan Duncan en Nolan als stormram naar voren moesten gaan als extra lengte en kracht.
Nu gebeurde er na 10 minuten in de 2e helft eindelijk iets goeds vanaf rechts kreeg Gijs de bal in de diepte en dacht ik ga de bal niet weer verprutsen. Ik kijk eens goed om me heen en zo gebeurde. De bal kwam voor de mee sprintende Indra en die wist deze kans zonder pardon ineens achter de verbouwereerde keeper van EVC te schieten. 0-1.
Het gehele team vierde dit doelpunt mee. Ook de ouders trouwens.
Daarna waren er nog wel wat plaagstootjes van EVC, maar onze verdediging stond goed. Eindstand 0-1.
In punten zijn we nu gelijk geeindigd, maar qua doelsaldo is het in het voordeel van EVC.
EVC vierde terplekke het kampioenschap, maar FC - Purmerend vond ook dat zij kampioen waren.
Nu is dit niet geheel duidelijk, maar toch willen wij het team en de trainer bedanken voor het geweldige jaar wat zij hebben. Eigenlijk zijn wij in de 2e klasse 2 keer kampioen of net niet kampioen geworden. Maar wij als begeleiding vinden dat zij toch kampioen waardig zijn. En daarom willen wij dat met ze vieren.
30 mei is de PUEFA en op 6 juni ter afsluiting gaan we (als het goed is) bowlen met zijn allen.

Groet een trotse ouder van de D3.