Zaterdag 8 maart 2015 ZOB f1 - FC Purmerend f2 ruststand 3-0 eindstand 4-1

ZOB F1

F-pupillen zaterdag, F2, 2e klasse 08

7 maart 2015 8:45

Zaterdagochtend 8.15 uur verzamelen bij ZOB.

Iedereen was er behalve Gabriel….. Gabriel komt toch wel? En ja hoor, met rode wangen en met zweet op zijn voorhoofd, kwam David met zn kroost binnen. Gabriel zijn zusje was ook mee en dat was volgens David dan ook de reden voor hun vertraging (knipoog knipoog)…..

Nu iedereen er was kon Daoud beginnen met zijn peptalk. De jongens hadden er zin in, helemaal omdat de vorige wedstrijd ook niet gewonnen werd. Op naar het veld……

Onderweg naar het grasveld kwamen onze jongens de jongens van ZOB tegen wat een aantal leuke gesprekken opleverde. Op het veld aangekomen werd er direct begonnen aan de warming up, Mo werd ingeschoten door Gabriel en de rest van de groep hield zich bezig met partij vorm.

8.45 uur….. de jongens van ZOB staan al opgesteld, dit in tegenstelling tot onze jongens die nog bij Daoud stonden op de puntjes nog even op de i te zetten. En toen begon de wedstrijd. Een wedstrijd die in de 1e helft voor onze jongens een kwestie van verdedigen werd. Onze jongens deden dit overigens best goed, alleen af en toe, bij niet goed opletten, kwamen de snelle aanvallers van ZOB aan de bal en wisten hieruit 3 x goed te scoren.

2e helft….. Een keeperswissel. Mo in de verdediging en Jamie op doel. Jamie raakte geblesseerd aan zijn lies en kon helaas niet verder, dan maar keepen. Mo die goed verdedigde, ‘’kleine’’ Sam die goed het spel verdeelde en goed overzicht hield, ‘’grote’’ Sam die goed zijn mannetje stond en vaak goed zijn lichaam gebruikte voor een goed gelukte schouder duw, waar hij helaas zelf geblesseerd raakte, Ryan die er af en toe goed uitkwam met zijn pingelacties, Jamie die weer goede reddingen verrichte op doel, Jaimy die goed blokte, Omar die 3 x over de knie werd geslingerd en Gabriel met een paar goede loopacties. Dit resulteerde in goed en met vlagen mooi voetbal en zelfs nog een doelpunt voor onze jongens. De 2e helft werd dan ook een gelijkspel (1-1).

Tijd voor Penalty’s….. en wat op de training altijd zo goed gaat lukt tijdens de wedstrijden nauwelijks. Iedereen behalve Gabriel schoot in de handen van de keeper oftewel, dwars door het midden zodat de keeper de bal makkelijk kon vangen. Gabriel schoot de bal hard, laag in de hoek, zoals het moet!

Op naar volgende week, de thuiswedstrijd tegen OFC f2. Zij hebben ook 4 wedstrijden gespeeld en hebben 6 punten, 3 meer dan wij.

Christa (moeder van Omar)