Nieuw West SV F1 - Purmerend JO9-1

Nieuw West SV F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 02

7 maart 2015 9:00

Zaterdagochtend 07-03-2015 op weg naar Amsterdam West, onze jongens hadden er zin in.
Vandaag was Vince de aanvoerder. Er werd door de trainer(Maarten) de opdracht mee gegeven om de ruimte (van het veld) te gebruiken.

Vanaf de start tikten de jongens er lekker op los met als gevolg dat Deacon vanaf de zijkant de bal mooi voorgaf aan de vrij staande Tim, 0-1. Een mooie aanval uit het boekje.
De tegenstanders waren nu ook wakker en schakelden een tandje bij. Vince en David konden nog een paar kansjes ontregelen maar de 1-1 was niet veel later een feit. Het werd daarna rommeliger met rond spelen, kleine kansjes van David met schoten voorlangs, misten geluk.
Het was Deacon die opnieuw z'n tegenstander z'n hielen liet zien die voor het gevaar zorgde, met corner als gevolg. Waaruit Tijs voor de 1-2 zorgde. Daarna mocht Freek aan de bak, met een paar SuperSaves. Maar op een afvallende bal na een corner moest hij het antwoord schuldig blijven 2-2. Zo ging de wedstrijd op en neer, maar het was weer Tijs die bij een corner weer op de goede plek stond om de 2-3 te maken. Hierna was het dan ook rust(eerste helft had de scheids wat meer tijd bij getrokken).

Bij de start van de tweede helft stond het vizier van Jesse net niet scherp genoeg zijn schot spatte op de paal. Uit de tegenstoot valt de 3-3. De jongens geven nog even extra gas en Tijs maakt z'n 3e van de ochtend 3-4. Jesse maakt kort erna de 3-5 en de wedstrijd lijkt gespeeld.
Maar Nieuw West laat het er niet bij zitten en gaat ruwer spelen! Uit een corner scoren ze de 4-5. Onze mannen worden nu ook noodgedwongen vaker gewisseld doordat er blessures ontstaan door het ruwe spel. Bijna maakt Tijs z'n 4e maar de keeper red goed. De speeltijd is dan al ruimschoots verstreken maar de scheidsrechter laat heel lang doorspelen. En in de laatste aanval van de wedstrijd gebeurt het dan toch, na de corner dwarrelt de bal met hulp van de sterke wind in de verre hoek 5-5. Er word dan ook direct daarna afgefloten.

Moedig gestreden hebben de mannen 1punt overgehouden. Het spel was met vlagen heel goed, alleen soms heb je het niet helemaal in eigen hand.

De stijgende lijn is weer ingezet! Op naar de volgende!

Filmpje:   http://youtu.be/5Dx9hBd2wGo