Twee maatjes te groot (FCP E1 - HBC E1 (8-1))

Purmerend JO11-1JM

HBC E1

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 09

14 februari 2015 10:00

Kees Ayi

Het was koud, maar toch kwamen onze jongens vol goede moed het veld op! Van horen en horen zeggen hoorden we dat de tegenpartij ongeveer gelijk was aan onze mannen. Nou, dat hebben we gezien :-).
Even over 10.00 uur startte de wedstrijd en al snel maakte Merijn het eerste doelpunt. De eerste paar minuten gingen ze van de ene helft naar de andere, HBC is even gevaarlijk voor ons doel maar Bjarne onderschept de bal mooi.

Binnen 10 minuten maakt Finn na een voorzet van Merijn de 2-0. En onze mannen worden zelfverzekerd, en voetballen lekker. Dion onderschept een bal en schiet naar Merijn die 3-0 maakt. Er wordt nu meer op de helft van de tegenpartij gespeeld. Merijn had nog een mooie kans, maar de keeper kwam goed uit waardoor de bal net naast het doel terecht kwam. Jammer!  Dit leverde wel een vrije trap op voor Purmerend. Maar helaas. Mark schiet een keer op de paal maar maakt het daarna goed met een prachtige goal door de benen van de keeper. Hopla 4-0. De verdediging is goed maar toch zet HBC ook door waardoor er voor de rust toch nog een doelpunt valt (4-1). Met deze stand gaan we de rust in.

De tweede helft begint weer goed en Bas schiet net over. Jammer. Maar vlak daarna maakt Nick een mooi doelpunt uit een voorzet van Marc. 5-1. Top jongens. Ze staan goed te voetballen en Jinroy onderschept de bal waaruit een mooie aanval ontstaat, maar helaas mis. Ook komt de tegenpartij toch een aantal keer bij het doel van Donnie maar door de goede verdediging en de reddingen van Donnie kregen ze de bal niet in de goal. Er wordt goed verdedigd. Er volgt nog een aanval door een onderschepping van Kayra maar deze gaat helaas naast. Het was even rustig, maar na een mooi afstandsschot van Bas is het toch 6-1.  De mannen willen meer en Tiago geeft een mooie voorzet maar gaat net even te hard. Maar dit geeft niet want na weer zo'n voorzet van Tiago scoort Merijn de 7-1. Ook Tiago geeft nog even alles en scoort 8-1. Waarna de wedstrijd wordt afgefloten.

Jongens we zijn weer trots op jullie! Volhouden zo!