Onnodige en onverdiende nederlaag (FCP E1 - Kon. HFC E2 (2-3))

Purmerend JO11-1JM

Kon. HFC E2

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 09

14 maart 2015 10:00

Na een wat teleurstellende wedstrijd van vorige week tegen Purmersteijn moesten we nu wel laten zien dat we goed kunnen voetballen. Het begin van de wedstrijd ging aardig gelijk op, echter het eerste schot op doel kwam pas na een paar minuten. Jinroy schoot maar de keeper stopte.
Daarna ging het steeds beter en volgde ook voldoende kansen (mogelijkheden). Na een goede voorzet van Marc kopte Fynn de bal net over de lat.
Schoten van Marc werd goed gekeerd door de doelman. HFC kwam er ook enkele keren gevaarlijk op de counter uit maar Nick haalde heel wat aanvallen eruit.

De volgende aanval was een voorzet van Marc op Kayra maar deze raakte de bal niet hard genoeg om deze keeper te verschalken.
HFC had een goede aanval die heel “lullig” door Nick in zijn eigen doel werd gewerkt 0-1. Goede aktie van Jinroy alleen van te ver geschoten.
HFC kreeg steeds meer kansen, voor een open doel over geschoten. Ruststand 0-1.
Eerste aanval in de 2e helft was een goed schot van Kayra alleen pakte de keeper ook deze bal. Goede onderschepping van Marc die ook nog goed Bas wist te vinden en de gelijkmaker binnenschoot.
Er werd hard gewerkt door de hele ploeg, daarop volgde een mooie aanval die door Fynn hoog werd voorgezet over de keeper die Bas goed kon intikken 2-1.
HFC zette nu echt aan en maakte dan ook de gelijkmaker 2-2 ze kregen ook teveel vrijheid.
Bij de volgende uitval van HFC werd een speler in de rug geduwd in de 16 meter geduwd en daarvoor kregen ze een penalty.
Deze werd ook goed in geschoten (geen kans voor de goed keepende Donny) 2-3.Wat we hierna nog proberen het zat ons niet mee. Einduitslag 2-3.
Jongens  goed gespeeld maar het ontbrak vandaag aan wat geluk.

Volgende week tegen Uitgeest.