Zaterdag 21 maart 2015 FC Purmerend f2 - ZOB f1 ruststand 1-1 eindstand 2-2

ZOB F1

F-pupillen zaterdag, F2, 2e klasse 08

21 maart 2015 8:45

Zaterdagochtend moesten onze jongens wèèr tegen ZOB, dit keer bij FC Purmerend. Gabriel was afwezig wegens ziekte en Omar wilde, ondanks zijn oorpijn, toch meedoen.

1e helft;

Het spel ging over en weer maar het was ZOB die een aantal goede kansen creëerde. Omdat onze achterhoede af en toe teveel naar voren schoven en niet op tijd schakelde en het goede keeperswerk van Jamie, heeft ZOB maar 1 x kunnen scoren. Daarna was het onze beurt. Ik weet niet precies meer hoe de aanval tot stand kwam maar dat de bal in het doel lag kon iedereen zien. Het net bolde helemaal naar achter na het verwoestende schot van ‘’grote’’ Sem. Geweldig…. De jongens rende naar Sem toe om hem te feliciteren en speelde rustig de 1e helft uit……. We gingen de rust in met een stand van 1-1.

2e helft;

Omar op doel. Verder weinig wijzigingen ten opzichte van de 1e helft.

Onze jongens speelden goed over en liepen goed vrij. Toch was het ZOB die de 1-2 scoorde na gekluns vlak voor het doel. Het was een hoge bal die werd weg gebokst door Omar en vervolgens vlak voor doel eindigde, kwam voor de voeten van een speler van ZOB, en ja, dan is het niet zo moeilijk om te scoren.

Wat daarna gebeurde…….een vreemde gebeurtenis nadat ‘’kleine’’ Sem en Jamie tegen elkaar aanbotsten met hun gezichten en de scheids hiervoor een penalty wilde geven. De scheids heeft dit totaal verkeerd ingeschat. Sem, Sem en Jamie waren totaal van slag door de beslissing van de scheids en konden hun emoties niet langer inhouden. De scheids ook niet, en laatstgenoemde liep dan ook met tranen van het veld…… Gelukkig werden de gemoederen op tijd gesust en kon de wedstrijd hervat worden.

ZOB dacht de 3 punten al in hun zak te hebben maar toen kreeg ‘’kleine’’ Sem het op z’n heupen. Hij kreeg de bal, speelde 3 of 4 ZOB spelers uit à la Messi, de bal kwam bij Dean, de bal kwam bij Rayan en ‘’PATS’’ ‘’BOEM’’ de 2-2 was een feit!! Na 2 minuten floot de scheids dan ook het eindsignaal………

Wat hebben onze jongens geknokt. Het was een leuke wedstrijd om te zien en nog mooier was dan ook de vreugde van onze jongens want het voelde echt al een 2-2 overwinning in plaats van een 2-2 gelijk spel.

Christa (moeder van Omar)