De 2-de wedstrijd

Purmerend E12

Brendan Moen (schot)
Jeroen van Empel (intikker)
Assist: Ðani Rokvic
Assist: Nick Ootes

E-pupillen zaterdag, E11, 7e klasse 19

14 maart 2015 10:00

Ik kan nu elk verslag met deze zin openen…. eindelijk weer een competitiewedstrijd! Want jeetje… waar iedereen in onze poule al 2 tot 3 wedstrijden meer gespeeld heeft, hebben wij er maar 1-tje gespeeld. Maar vandaag mochten onze jongens weer, en wel tegen de E11 van onze eigen club. Onderling was er al de nodige strijd in de verschillende klassen van de verschillende scholen. Zo had Milan tegen Stefano gezegd; Jij kan mij echt niet voor bij spelen. U weet natuurlijk al wat er gebeurde Stefano speelde Milan voorbij. Een schaterlachende Stefano liep voldaan daarna over het veld. Maar Milan had daarvoor al wraak genomen met de mooiste actie van de wedstrijd. Een weg geruimde bal uit onze verdediging kon Milan oppakken en in enen pass-de hij de bal voorbij de inkomende verdediger van de E11. Milan stoomde daarna op langs de rechterkant. Kapte 2 man uit op de achterlijn, zag dat ie niet zelf kon scoren en gaf de bal voor op Florian. Die uiteraard scoorde. Kijk dat doen maar weinig jongens Milan, klasse!

Tijdens het Ricoh zaalvoetbal toernooi hadden wij van onze eigen E11 gewonnen (ook van de E13 trouwens). Kortom er lagen kansen vandaag. Tevens zou deze wedstrijd mij ook meteen een goed idee geven waar we staan in de competitie tov. de tegenstand. Immers de eerste wedstrijd was een 2-2 gelijkspel tegen de nummer 1. En net als tijdens het zaalvoetbal toernooi, wisten we deze wedstrijd ook te winnen. Het werd uiteindelijk 7-1 voor ons. (de uitslag staat nog niet goed om de site, maar hier wordt aan gewerkt. De KNVB krijgt maandag een mail ter correctie).

Je zou haast zeggen dat Jeroen vandaag de grote man was met 5 doelpunten. Maar het is en blijft een teamsport dat voetbal. Ik moet zeggen jullie zijn ook een echt leuk team, met leuke goede ontwikkelingen. Wederom hebben jullie laten zien dat jullie steeds beter worden. Over spelen blijft soms nog lastig, maar daar hoort ook een stukje overzicht bij. Dat hebben jullie nog niet. Het veld is groter dan die 2 meter cirkel om jouzelf. Maar goed gespeeld hoor mannen!

We kwamen 1-0 voor door een geweldige solo van Jeroen. Niet kort daarna had Daniel onze zeer betrouwbare keeper de bal. Het schoot opzicht goed uit, maar de bal kwam bij de tegenstander terecht zonder spelers van ons in de buurt. Dat was wel jammer. De tegenstander twijfelde ook geen moment en schot de bal in 1x het doel in, 1-1. Sommige van ons hadden geeneens door dat er een doelpunt was gevallen. Het was ook een raar moment. Maar onze jongens raakten totaal niet van de wijs. Wederom een solo van Jeroen die de 2-1 betekende. Ik kon het niet laten om toch maar even te vertellen dat er meer overgespeeld moest worden. De repliek van Jeroen was, ik zag de ruimte en mijn kans. Haha, de jongens gaan een goed tegenwoord gebruiken. Er was nog zo’n moment met iemand, die ben ik helaas vergeten. Maar dat is een mooie trend. Betekent dat ze nadenken over het spelletje. De 3-1 volgde snel, Dani kwam in bal bezit. Hij legde de bal goed en gaf toch een snoei hard schot. De keeper wist totaal niet hoe hij die bal tegen hield, maar hij ging er niet in. Gelukkig stonden in de rebound wel Jeroen en Florian klaar om de bal in te tikken. Gezamenlijk waren ze alert en fel om die bal erin te schieten, uiteindelijk was de grote teen van Jeroen net groter. Maar ook Florian kwam aan zijn trekken. De eerder geprezen actie van de wedstrijd van Milan werd dus afgemaakt door Florian. 4-1 was de ruststand. Björn had bijna ook nog met een kopbal gescoord de eerste helft, dit uit een goede corner van Nick. Koppen moeten we nog wat gaan leren. Als we dat ook kunnen dat kunnen die corners van Nick een enorm gevaarlijk wapen worden.

Na de rust veranderde eigenlijk weinig aan de wedstrijd. Wij blijven overmachtig, deze wedstrijd zat in de tas. De 5-1 werd wederom door een solo van Jeroen gemaakt. Jeroen droeg ook zijn steentje verdedigend bij, door een bal van de lijn te halen door een kopbal. Er volgde nog een paar hele goede acties van Jelle. Verdedigend de bal onderscheppen, opstomen langs de lijn en jongens vrij zetten voor het doel. Helaas leverde deze goede acties van Jelle geen doelpunt op. Kansen volgde er genoeg. Aymen schoot net naast, Dani schoot naast, Nick schoot over, Florian op de paal. In de kluts was bijna Björn dichtbij. Daniel liep 2x goed uit om een counter van de tegenstander teniet te doen. Om toch die scoren omhoog te krijgen, kreeg Jeroen het weer op zijn heupen, de bal werd over de verdediging van de tegenstander gespeeld (ik weet niet meer door wie, maar ik denk Nick). Jeroen startte op eigen helft en pakte de bal achter de verdedigers op en ging alleen op de keeper af. Dit was geen probleem, 6-1. En als laatste pakte Florian weer een doelpuntje mee, vanuit de kluts kreeg hij de bal en haalde verwoestend uit, 7-1.

Mannen prima wedstrijd. Met Aymen erbij hebben we de mogelijkheid om vaker te wisselen van posities en dat is best prettig. Nick doet het steeds vaker heel goed achterin. Aymen staat voor en op het middenveld. Dani en Jelle kunnen soms goed doorschuiven op het middenveld. De penalty’s gingen ook een stuk beter, 6 van de 9 gingen erin! Ik hoop voor volgende zaterdag een oefenwedstrijd te regelen, want we zijn weer vrij……. L LL. De 2 niet doorgegane wedstrijden tegen Monnickendam, doordat zij niet konden, hebben wel zijn weerslag.