Zondag 5 pakt punt en houdt zowaar 'de nul'

Mannen zondag, 5, 8e klasse 15

15 maart 2015 14:00

FC Purmerend 5 – Purmersteijn 9   0-0
Op deze toch gure zondagmiddag stond de altijd wel beladen derby tegen Purmersteijn op het programma. Purmersteijn staat veel hoger op de ranglijst dan wij en ‘uit’ hadden we met liefst 6-0 verloren, dat beloofde vooraf misschien niet al te veel goeds. Zonder kersverse vader Marcel Ve (nogmaals gefeliciteerd!!) hadden we toch een brede selectie en dus veel wissels. We speelden eigenlijk een heel behoorlijke eerste helft, Purmersteijn viel zeker tegen en miste enkele spelers die er in de heenwedstrijd wel bij waren, maar bij ons stond ‘het’ eindelijk eens goed en we gaven weinig weg. Aan de andere kant waren de beste mogelijkheden voor ons, maar scoren is en blijft voorlopig ons grootste probleem. Keeper Sander liep bij een botsing met een Purmersteijn-aanvaller een groot ‘ei’ op zijn onderbeen op, het was even de vraag of hij door kon, maar tot de rust lukte dat prima. De grootste kans was vlak voor het rustsignaal voor Bahman, maar van dichtbij lukte het hem de bal nog over het doel te werken. Rust dus 0-0 en Sander kon vooralsnog gelukkig door. Na rust hetzelfde beeld, al begon Purmersteijn wat meer aan te dringen. Tot grote kansen leidde dat niet en Sander voelde zich als een vis in het water bij de vele voorzetten van de zijkant die hij uit de lucht kon plukken. Voorin kregen wij steeds meer ruimte maar we verzuimde dat goed en slim uit te spelen. Een schot van Martijn kon door de doelman net worden overgetikt en een schot van Antoine strandde op de binnenkant van de paal en ook in de rebound lukt het Marcel Va niet de bal tussen de palen te krijgen. Wat dat betreft zat het weer niet mee, maar met 0-0 konden wij uiteindelijk prima leven en al met al was het eigenlijk best een leuke en sportieve wedstrijd. Een punt en ‘de nul’, dat was voor ons al weer een tijdje geleden. Volgende week een veel moeilijkere wedstrijd, dan thuis tegen hekkensluiter EVC.