FC Purmerend D3 - Marken D1 (2-0)

Marken D1

Nolan Bakker (schot)

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 12

28 maart 2015 11:15

Purmerend D3 tegen Marken D1, 28-03-2015

Alle spelers zijn aanwezig en het is koud en het regent.

De wedstrijd begint en de D3 gaat meteen in de aanval. Marken wordt meteen teruggedrongen en krijgt gedurende de eerst helft maar zelden de kans om voor het doel van Purmerend te komen.

Na enkele minuten krijgt de D3 de eerste kans. Door goed over te spelen komt de bal voor bij Jari, die geeft een steekpaasje naar Hugo, maar de keeper van Marken houdt het doel schoon.

Steeds weer wordt vanuit de rechts de aanval opgezet, de bal komt bij Gijs die uithaalt en de bal voorlangs het doel schiet. Marken schiet de bal weer naar voren en valt aan, en ze halen bijna het doel van Hugo (vervanger van Tobias) maar de verdediging van de D3 staat als een huis.

Na even heen en weer spelen krijgt Nolan de bal en hij ziet een mooie kans: van halverwege de eigen helft schiet hij de bal naar voren naar Gijs. Gijs passeert zowel de laatste verdediger als de doelman en hij scoort: 1-0.

Dan wordt er gewisseld, Jesse en Thomas van Wattingen komen erin. Jesse zit in de aanval en haalt al meteen hard uit naar het doel van Marken, maar helaas net voorlangs.

En zo gaat het door. De keeper van Marken schiet de bal het spel in alwaar de D3 er weer mee vandoor gaat en de druk op de helft van Marken houdt. Steeds weer probeert Marken met lange ballen op de helft van de D3 te komen en elke keer vangt de verdediging van de D3 (met een heel sterk spelende Duncan) de bal op. En steeds weer weet de D3 de bal voor het doel van Marken te krijgen. Daarbij wordt soms hard gespeeld aan beide kanten. Zo wordt Hugo nadat hij de bal heeft doorgespeeld alsnog keihard onderuit gehaald door een speler van Marken. Gelukkig kan hij gewoon doorspelen.

En dan valt de D3 weer aan, de bal is aan de rechterkant en wordt naar Rick gespeeld. Hij laat heel slim de bal lopen want hij ziet Jesse al gaan. Jesse geeft een tikje naar Gijs maar de bal komt bij een verdediger van Marken. Die laat achter de bal 2 meter doorlopen en dat is genoeg voor Gijs, die de bal meeneemt naar het doel van Marken en hard uithaalt. Maar de keeper van Marken is erg goed en voorkomt een tweede tegengoal.

Vlak daarna klinkt het signaal voor rust.

In de 2e helft starten Hugo en Gijs in de wissel. Marken is wat feller nu ze terug zijn uit de wissel, de verdediging van de D3 heeft meer moeite de bal weg te krijgen. Maar zodra het ze toch lukt dan vallen ze ook meteen weer aan.

Op rechts wordt de bal naar voren gespeeld. Nolan krijgt de bal en haalt hard uit, maar de bal gaat voorlang. En opnieuw een aanval die links begint met Sven die losbreekt, de bal dwars over het veld naar rechts speelt waar die bij Jesse uitkomt. Die neemt de bal keurig mee naar voren en geeft een fantastische voorzet, die helaas door niemand geraakt wordt.

Dan valt Marken weer aan, maar ook nu staat de verdediging van de D3 goed op zijn plek. De bal komt weer bij Jesse op rechts, hij geeft de bal weer voor en uiteindelijk komt de bal voor de voeten van Nolan: 2-0.

En de D3 gaat door, weer Nolan de bal naar Jayden peelt en die geeft weer een prachtige bal op het doel van Marken, maar de keeper tikt de bal net weg, corner. Dan komt de bal weer van links, Jayden geeft de bal hoog voor en Gijs kopt, maar helaas over. En dan weer Jesse op rechts die Jayden goed wegstuurt, die gaat recht door naar de keeper maar helaas, de bal gaat net voorlangs.

Er zijn veel kansen geweest voor de D, maar helaas zijn er maar enkelen van benut. Ze hebben er echter wel voor gezorgd dat het een hele leuke wedstrijd was om naar te kijken, ondanks de kou.

groet Melle Vroom