Purmersteijn E3 - Fc Purmerend E3

E-pupillen zaterdag, E3, 1e klasse 09

28 maart 2015 10:00

Purmersteijn E3  -  Purmerend E3

Op deze koude zaterdagmorgen stond de derby tegen Purmersteijn op ons programma. We hadden gehoord dat onze tegenstanders eerstejaars zijn en dat ze best goed zijn! Geen gemakkelijke klus helemaal omdat pechvogels Allesio en Finn niet meekonden doen. Bas speelde met ons mee en dit kwam helemaal goed uit omdat Ricky (ook een pechvogel) te ziek was om mee te spelen. Maar FC ging goed van start Luca schoot hard maar jammer genoeg in het zijnet. Maar Purmersteijn zocht de aanval en schoot 3 keer op ons doel maar Lasse was op dreef en met overtuiging stopte hij de aanvallen. Purmersteijn mocht van ver een vrije trap nemen en het werd een prachtgoal voor onze tegenstander,  Lasse was kansloos en de bal ging net over Lasse heen.  Jammer 1-0 achter maar onze boys waren niet onder de indruk en gingen voor de aanval. Gino had pech in de afronding en schoot op de paal na een mooie pass van Sascha. Maar goaltjesdief Luca was attent in de rebound en scoorde heel lekker de 1-1.  Purmersteijn scoorde in de korte hoek na een mooie aanval 2-1. De scheidsrechter floot voor rust. Na rust gaan de jongens voor de gelijkmaker. Gino probeert het van afstand. Purmersteijn komt minder aan aanvallen toe maar als ze er een keer goed uitkomen is daar Lasse die met een sprint uit zijn goal goed meeverdedigd. Een hoekschop van Purmersteijn wordt gelukkig overgekopt. Dan een hoekschop voor FC, Luca neemt de hoekschop en Tiago scoort 2-2! Vreugde bij onze jongens maar we zijn er nog niet!! Het is hartstikke spannend. Dylan neemt een vrije trap en legt de bal klaar voor Bas die schiet keihard van afstand maar de keeper van Purmersteijn staat ook goed te keepen. Dan een overtreding van FC de scheidstrechter fluit voor een penalty. SPANNEND! Maar Lasse stopt de penalty!! Dan een hoekschop voor FC de bal is voor de keeper van Purmersteijn en deze wil uittrappen maar wordt gehinderd door Tiago, Gino weet wel te scoren maar helaas het doelpunt wordt terecht afgekeurd. Bas neemt een vrije trap maar deze gaat net over. De supporters hebben het ijskoud maar de spanning doet dit vergeten… De aanvallen van FC gaan lekker, we zien aanvallen met goed samenspel. Een aanval via Sascha en Bas eindigt als de bal net iets te ver is voor Gino “jammer maar de bedoeling was goed” horen we dan aan de kant. Dan krijgt Bas nog een gemene schop en is het even spannend of hij wel door kan gaan want we hebben geen wissels. Maar hij is een bikkel en kan gelukkig doorspelen. Purmersteijn krijgt nog een vrije trap maar tot opluchting van iedereen eindigt die op de paal. Gelukkig de scheidsrechter fluit af 2-2. Een leuke wedstrijd voor het publiek want een gelijke stand was gezien de wedstrijd en kansen het eerlijkst. Bas werd door Wim namens ons allemaal bedankt en ging er snel vandoor voor zijn 2e wedstrijd van de dag, wat een topper!