Wat een strijd lust van de Toppers

F-pupillen zaterdag, F8, 6e klasse 22

28 maart 2015 8:45

Verlies komt hard aan!!!

Vandaag stond de enige echte derby op het programma tegen de F8. Van te voren weet je dat je tegen bikkels moet die een jaartje ouder zijn. Omdat het natuurlijk allebei FC Purmerend betrof besloot de F9 te spelen in het Ajax tenue. De wedstrijd ging beginnen. Vanaf het begin ging het gelijk op. Kansen voor ons, kansen voor hen. De spanning zat er lekker in. Zowel op het veld als aan de zijkant. Mooi voetbal afgewisseld met foutjes. Door een foutje achterin bij de F9 werd het 0-1 voor de F8. Niet iedereen voerde zijn taken even goed uit, helaas. Het werd in de 2e helft 0-2. Na de thee stond er een compleet ander F9. De wil om te winnen was volledig terug en dat was te zien. De F8 was nergens meer. Balbezit van ruim 90%. Echter het was meer vechtvoetbal dan mooi voetbal wat we gewend zijn van de F9. De bal wilde er niet in, op de lat, paal, keeper, nog 3x lat, net over....het geluk was niet aan onze zijde. Het was uiteindelijk Yve die met een mooie dribbel zorgde voor de 1-2!! Sportiviteit op het veld was er maar helaas niet altijd rond het veld. Ik zeg dit nooit. Maar ik begrijp niet dat iemand een jongen die fungeert als scheidsrechter tot 3-4x gaat overrulen. Corner is corner en dan niet de bal in de handen van de keeper duwen. Helaas was de scheidsrechter helemaal van slag. Dit is niet de bedoeling. Of het nu door de wedstrijd, trainers of zijkant komt. Dat is jammer en mag niet gebeuren. De scheidsrechter van vandaag mag een schouderklopje hebben, zijn eerste wedstrijd met een hoop strijd en hij heeft meer dan goed gefloten. Het was Chelsea van Mourinho tegen Ajax. Met 5 man de voorsprong verdedigen, dat heeft de F8 goed gedaan. De F9 heeft gestreden voor wat ze waard waren maar het mocht niet baten. De spanning en de teleurstelling zat er goed in maar we mogen de koppies niet laten hangen. 1 wedstrijd minder gespeeld nog nu. dus bij een winst 11 april met meer dan 2 doelpunten verschil en we staan weer bovenaan. !!!

Penalty bokaal voorjaar 2015

Naam    7-Feb    7-Mar    14-Mar    21-mrt   28-mrt     Totaal