Gevochten als leeuwen ! (FCP E1 - Reiger Boys E1 (3-1))

Purmerend JO11-1JM

Reiger Boys E2

21 februari 2015 11:15

Niels Kleingeld

Op een regenachtige zaterdagochtend mochten onze jongens het opnemen tegen Reiger Boys E1 voor een serieuze oefenwedstrijd. Dit team werd vooraf sterk ingeschat, omdat zij twee weken geleden nog met 0-2 hadden gewonnen van de E1 van Ajax.

Met Sem als vervanger van de zieke Bjarne, Marc als aanvoerder en Omar op doel, werd er om 11.15 afgetrapt voor de eerste helft. De eerste kansen waren voor FC-Purmerend. Sem,  Merijn en Bas braken gevaarlijk door, maar werden steeds gestuit door de sterke verdedigers. Bij een van de acties raakte de keeper van Reiger Boys geblesseerd, hij werd de rest van de wedstrijd  verdienstelijk vervangen door twee veldspelers.

Met het naderen van de rust werd de druk van Reiger Boys steeds hoger. Omar bleef attent en neutraliseerde enkele kansen. Een bal werd door Nick van de lijn gehaald, een andere stuitte op de paal. Iets wat weinig voorkomt dit seizoen gebeurde toch, de teams gingen de rust in met een 0-0 stand.

Na de rust pakte FC-Purmerend de draad weer op, nu werd de druk door ‘de witte brigade’ opgevoerd. Er werden meer persoonlijke duels gewonnen door Bas, Fynn, Kayra, Dion, Tiago en Jinroy. Nu de druk groter werd, kwam FC-Purmerend dichter bij het doel. Een afgeslagen bal werd door Nick overtuigend binnen  geranseld, 1-0. Hiermee was de ban gebroken en er werd nog een schepje bovenop gedaan. Een pegel van Marc trof het aluminium, Merijn liet vervolgens de achterhoede van Reiger Boys vertwijfeld achter, 2-0.

Met nog zo’n 10 minuten te gaan begon de vermoeidheid en de regen zijn tol te eisen. Reiger Boys putte moed en kon weer druk zetten naar voren. Uit een gewonnen hoogte-bal werd door de tegenstander snel gecombineerd en prachtig ingeschoten achter Omar, de spanning was terug 2-1. Snel combineren konden onze jongens natuurlijk ook. Een snelle lange bal van Dion naar de rechterflank, werd door Jinroy in een vloeiende beweging doorgelegd naar Merijn in de spits, die de bal langs de aanstormende keeper in het doel legde. De eindstand van 3-1 was hiermee bereikt.