Wherevogels E3 - Fc Purmerend E3

11 april 2015 10:15

Verslag  Wherevogels  E3 tegen FC Purmerend  E3

Zaterdag  11 april 2015

Om 10.18 uur fluit de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Sacha en Rickey zijn er vandaag helaas niet bij, maar gelukkig komt Lex ons versterken. FCP gaat goed van start en begint meteen goed te voetballen. Na 2 minuten geeft Gino de bal voor op Lex en Lex scoort de 0-1. Na een corner van Wherevogels  houdt Lasse zijn doel leeg met een mooie redding. Er volgen een aantal schietkansen voor Wherevogels, maar deze gaan over en tegen de paal, als antwoord hierop krijgt FCP 2 kansen en na een paar mooie combinaties voor het doel scoort Gino na 15 minuten spelen de 0-2. Het spel gaat gelijkwaardig door,  Thiago neemt 2 corners,  die helaas voorlangs gaan,  Finn doet een poging en schiet de bal op doel, maar de bal wordt gepakt door de keeper. Dan is de officiële tijd om, maar de scheidsrechter telt “blessuretijd” bij.  In deze tijd scoort Wherevogels  2 doelpunten en gaan we met een gelijkspel de rust in.

Om 10.56 uur fluit de scheidsrechter voor het begin voor de tweede helft. Al snel krijgt Wherevogels twee corners achter elkaar en deze gaan langs en over. De kansen gaan over en weer, maar gelukkig is Dylan op zijn hoede en verdedigen ook Alessio en Luca goed mee.  Het is een spannend avontuur op het voetbalveld èn langs de zijlijn. Gino wil de bal spelen, raakt een speler van  Wherevogels  en wordt onterecht van het veld gestuurd. Dit ontregelt toch het spel, de spelers proberen goed zich weer te herpakken, maar krijgen in alle hectiek óók nog een penalty tegen. Lasse staat klaar in zijn doel en……de bal gaat hoog over, pfff. In de 15 de minuut van de tweede helft, een vrije trap van Finn waaruit Lex weet te scoren met een prachtige volley (a la Achahbar; -) 2-3. Er volgen 10 spannende minuten in het veld en langs de lijn. En weer trekt de scheidsrechter nadat de officiële speeltijd is verstreken ruim “blessuretijd” bij en weer scoort Wherevogels in deze tijd de gelijkmaker. De wedstrijd is nu ook meteen afgelopen. De eindstand is daarmee 3-3. Voor FCP een wrange eindstand na een spannende gelijkwaardige wedstrijd. Het ongeloof en teleurstelling staat in de ogen van de jongens te lezen, maar jullie hebben goed gespeeld en gevochten voor de overwinning, maar deze wedstrijd mòchten jullie gewoon niet winnen………. Lex wederom bedankt voor het meespelen.