FC Purmerend E4 – De Wherevogels E2: 7-2

Wherevogels De E2

E-pupillen zaterdag, E4, 3e klasse 13

11 april 2015 10:00

Het was een leuke wedstrijd deze zaterdag en niet alleen omdat we gewonnen hebben. Het begon met Aram die een bal in de verre hoek deed belanden: 1-0. Maar daarna moest good old Jamie er toch weer twee keer aan te pas komen om de 0 te behouden – goed werk. Onze gewaardeerde invaller, voornamelijk op het middenveld spelend, Quido, maakte er 2-0 van op een pass van Nick. Het was vervolgens Shiven die met een onbedoelde assist Nick bediende: 3-0.  En die stand had al veel hoger kunnen zijn als de tegenstander niet zo’n goede keeper gehad had. Maar zelfs die kon niet voorkomen dat we met 4-0 de rust ingingen, door Tim.

Na rust was duidelijk de druk iets van de ketel en lieten we de tegenstander iets meer komen. Maar voordat die tegenstander ook maar iets kon doen was het Martijd die óf een bal op zijn hoofd kreeg óf met een hele duidelijke kopbeweging de 5-0 aantekende. (We vermoeden het laatste!)

Daarna moesten we de 5-1 en de 5-2 noteren voordat Rico de wedstrijd helemaal op slot gooide door MET ZIJN RECHTERVOET (zie plaatje!) (Jawel, hij kan dat ook!) 6-2 te noteren, gevolgd door degene die ook de eerst treffer maakte, Aram, die de eindstand op de 7-2 bracht.

Zoals al gezegd: een leuke wedstrijd, met goede combinaties, goed vrijlopen, goed positie kiezen. Je ziet dat de Twin Game trainingen en wedstrijden hun vruchten af beginnen te werpen. Nou daar ook nog wat van winnen en we komen op niveau!

Geen MOTM deze keer – als team goed gewerkt en gevoetbald. Misschien volgende week weer een uitblinker? Ik gok op Rico – hoofdzakelijk omdat ik deze stukjes schrijf – maar probeer me maar van een andere keuze te overtuigen met jullie spel!

Tot volgende keer.