Wat was het een spannende wedstrijd.

Monnickendam F4

F-pupillen zaterdag, F8, 6e klasse 22

11 april 2015 8:45

Wat een pot!!!

De messen waren geslepen, alles stond op scherp. De jongens waren er stuk voor stuk klaar voor….

De wedstrijd ging beginnen.

Vanaf minuut 1 was het FC Purmerend F9 wat domineerde en bepaalde wat er moest gebeuren op het veld. Maar……het leek wederom op de wedstrijd van de F9 tegen FC Purmerend F8. De bal wilde er niet in. vv Monnickendam lag met 5 man voor het doel en hield knap stand. In de eerste helft stond er overigens een jongen te keepen!! Chapeau! En van de leider/trainer  hoorde we ook nog dat ie wilde stoppen met voetbal.. NIET DOEN. Lekker gaan keepen dan kom je er wel. Kansen voor Amaro, Ralph, Keano, Rayan, Sem, Jesse….op de paal, lat, net naast, in de handen van de keeper.  De acties die daar aan vooraf gingen waren ook de moeite waard om te vermelden… Snelle passjes van Jesse, Yve, Keano en Sami. Alles ging op zich goed.. Ook wel wat slordigheidjes in de passing, wat zorgde voor kansjes voor vv Monnickendam. Maar wij hebben Mees!!!  Na 15 minuten spelen was het dan eindelijk Sem die de score opende na een mooie corner van Yve. We gingen rusten. Na de rust stonden onze jongens weer klaar om te gaan jagen, jagen naar die 2e goal. Wederom was het Sem die zorgde voor de 2-0 na goed voorbereidend werk van Jesse en Riff. Op dat moment kreeg de F9 weer een beetje “ Ajax “ in zich…2-1 en zelf 2-2 werd het…

Zooooo spannend!!….Alle supporters gingen er even goed achter staan….We moesten de overwinning meenemen! Alles voor het potentiele kampioenschap. Rayan ging heerlijk de drippel aan en bezorgde Sem de bal. Sem ging voor eigen succes waar ie beter Keano al meteen in stelling had moeten brengen. Sem schoot op de keeper en het was uiteindelijk Keano die inschoot! BAM! 3-2…even lucht. Na de 3-2 ging de F9 verder waar het mee bezig was..Aanvallen! En mooi combinatievoetbal. Via een solo van Sem stifde hij de bal schitterend over de keeper in de kruising. 4-2! Nog meer lucht. Vanaf dat moment zag je het weer gebeuren. Meer en meer mensen wilde hun goal meepikken. Meer en meer mensen bleven voorin hangen…wat resulteerde in een uitbraak van Monnickendam en een mooie goal van hun spits! 4-3. Toch weer spannend! Maar wij hebben Amaro…hij knalde dan eindelijk zijn goal binnen en de definitieve eindstand op het scorebord.

Wederom een mooie dag met mooi voetbal en een verdiende uitslag. Bij deze willen we ook de scheidsrechter bedanken voor het prima fluiten!