FC Purmerend F1, NK VTT te Castricum

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 02

14 mei 2015

De dag begon grijs en grauw maar de kinderen stonden enthousiast te trappelen op de stoep van de Marimba. De jongens hadden er allemaal erg veel zin in dus volle goede moed gingen we richting Castricum.

Het toernooi startte met een openingsceremonie waarbij de jongens (van alle teams) het veld op dribbelde met de vlag van hun club. FC Purmerend was vertegenwoordigd door gemotiveerde mannekes.

De eerste wedstrijd die wij speelde was tegen de club BSV Limburgia. De strijd ging de gehele wedstrijd gelijkwaardig op. Met een aantal spannende momenten aan beide kanten. De bal wilde niet in het net rollen. Freek stond op scherp en liet er ook aan onze kant, geen een bal door.

De mannen waren nu behoorlijk warm gelopen en nog meer gespitst om te scoren. De tweede wedstrijd begonnen we onzeker met te veel onnodig balverlies. De tegenstander, Trias, was helaas door onze eigen fouten, degene die als eerste scoorde. Dat lieten de mannen niet op zich zitten en werden de jongens eigenlijk wakker geschud. Met mooie passes, dribbels en samenspel ontstond de eerste echte aanval. Helaas net naast het doel. De smaak kregen ze te pakken en zette door; een goede opbouw leverde een doelpunt op! 1-1. Dit was ook de eindstand van onze tweede wedstrijd.

De derde wedstrijd in de poule was tegen JV Oostenburg. Deze wedstrijd was erop of eronder. Na twee keer gelijkspel moesten we winnen. Met deze gedachten werd er goed samengespeeld, waren de mannen scherper dan daarvoor. De jongens stonden 4-0 voor waarna het spel verslapte. Er werd door de tegenstander gescoord. Toch resulteerde in een ‘vette’ overwinning voor FC 4-1 J

Deze overwinning had tot gevolg dat we in de poule tweede zijn geworden(met 5 punten) waardoor we in de volgende ronden zouden spelen in Categorie II – 9e t/m 16e plaats.

In de Categorie II startte we tegen we Lelystad. Wij speelde niet op ons niveau. De verdediging stond niet sterk, de rest stond ook rommelig. Helaas stonden we snel achter met 0-1. De enige die deze wedstrijd sterk stond was onze keeper!! Niemand was in staat om een knop om te draaien en het beste er nog uit te halen. Het leek een soort van veldslag. De jongens verloren de wedstrijd met 0-4. Helaas.

De tweede wedstrijd in deze Categorie speelde we tegen AVS 34. De jongens hadden zich allemaal herpakt en leken wel vleugels te hebben. Door goed samenspel, combinaties, aanvallend viel binnen de eerste 5 minuten het eerste doelpunt van FC. Zo ging het tot het einde door met als eindopbrengst 3-0!! Een topwedstrijd.

De laatste wedstrijd speelde de jongens tegen Walcheren. Het was een ware finale wedstrijd; spannend en aan elkaar gewaagd. Het team van FC was fysiek iets sterker. Mooie reddingen van onze keeper. FC kreeg zelfs een penalty mee…..helaas gemist. Zo spannend, tot de laatste minuut. Er waren aan onze kant soms ook nijpende momenten. Maar door goede verdediging en keepacties bleef de stand tot het eindsignaal 0-0. Hierdoor moesten er penaltys genomen worden. Dit was het moment waarop de toeschouwers gespannen toekeken.

Onze eerste penalty lag in het net! Hun eerste ging naast het doel. Onze tweede penalty werd gestopt door de keeper… Hun tweede ging wederom naast het doel. Onze derde belandde tegen de buitenkant paal. Hun derde moest worden tegen gehouden worden door onze keeper dan zouden wij onze finale hebben gewonnen. Onze keeper stond onder grote druk maar het lukte hem om zich te focussen op de tegenstander en hield de bal tegen!!!!

Freek was de man of the match!

Door deze overwinning is de F1 geëindigd als 13e van de 32 teams uit het gehele land.

De trainers en ouders zijn super trots op onze boys. Het was een prachtige dag waarbij iedereen weer van elkaar heeft genoten.

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=bKtPlZZSCX4