FC Purmerend C3 – Zwaluwen C1 (2-4)

Zwaluwen 30 HCSV C1

... (solo)
... (solo)
... (schot)
... (scrimmage)

C-junioren, C3, Groep 3 15

22 augustus 2015 14:30

Edward Jacobs

Vandaag was onze 1e wedstrijddag waar het om het echie ging.

Zoals elk jaar begint het seizoen met een aantal bekerwedstrijden. Als je daar verder geraakt dan kan het voorkomen dat je mooie wedstrijden gaat spelen tegen leuke tegenstanders.

Erik had de jongens flink op het hart gedrukt dat ze gefocust moesten zijn op de wedstrijd. Dus nu even niet alleen maar gekke praat over Minecraft en FIFA15 of 16.

In zijn voorbespreking meldde hij ook nog dat diegene die te laat aanwezig is of ze mond niet kan houden meteen reserve gezet gaat worden. Dus ook voor de keeper wordt daar geen uitzondering over gemaakt. Yeremiah was vandaag de klos om vanuit de reserve positie te beginnen (hij kwam te laat).

We moesten om half 3 beginnen maar begonnen uiteindelijk bij 12 minuten later (ivm andere wedstrijd van de scheidsrechter) Edward bedankt voor het fluiten je was foutloos.  Deze 12 minuten hebben de jongens gebruikt om in de schaduw te zitten en ook nog eens goed de belijning van het C-veld te bestuderen. De zijlijn, grenzend aan het B-veld zag er wonderwel vreemd uit. Ook onze grensrechter van dienst (Rene Koot) nam de tijd om bekend te geraken met de lijnen.

Er werd afgefloten voor de wedstrijd en merkten meteen dat deze tegenstander sterk en goed kan voetballen. Er kwamen wat kansen voor de tegenstander maar telkens kon onze verdediging en keeper het goed oplossen. Wij kwamen toch ook 1 keer goed voor het goal van de tegenstander Chevano kreeg de bal van de zijlijn en in de draai haalde hij goed uit, maar de keeper hield te bal tegen.

In de tegenstoot echter werd meteen getoond dat in deze leeftijd klasse het groeiverschil (langere benen en sterkere body) het grote gevaar kan zijn. Aan de rechter kant had Dion het erg moeilijk tegen de Ben Johnson van Zwaluwen. Deze jongen kan volgens mij de 100 meter richting de 10 seconden lopen.  Bram was zoals altijd alert en heel goed met 1 tegen 1 situaties. Hij keerde de bal geweldig.

In de 20e minuut (vlak na de drinkpauze) werd er goed vanuit de rechter kant uitverdedigd en nadat Jesse de bal had opgestoomd ver op de helft van de tegenstander speelde hij de bal richting de vrij staande Rick, deze lepelde de bal het doelgebied in en via Yeremiah kwam de bal recht voor de voeten van de aanstormende Indra. Met een punter verschalkte hij de keeper 1-0.

Daarna hielden we nog 10 minuten stand, Sven werd op de snelle linksbuiten gezet en Dion ging op Linksback staan. Toch kon de verdediging het niet volhouden er kwam weer een snelle uitbraak en de bal zat voor dat we het wisten in het netje 1-1.

Dit was ook de ruststand.

In de 2e helft kregen we het toch erg lastig de tegenstander zette hun turbo er goed op en dat leverde veel problemen op. Onze verdediging is nog erg onwennig maar doet zeker hun best. Toch werd Bram verschalkt met een prachtig doelpunt in de kruising 1-2.

Er volgde meteen wat kansjes voor onze FC, maar we kregen hem er niet in.  Aan de andere kant hadden Hugo en Dion vaak de noodrem nodig om de tegenstander af te remmen. Dat ging goed totdat we slecht uitverdedigden en te kort terugspeelden 1-3.

Er volgde daarna een wederopstanding van onze jongens Yeremiah werd vaker in het spel betrokken en liet zien goede voetbal acties te hebben. Vanuit een gekregen corner tikte Yeremiah vanuit de kluts de bal naar 2-3.

Er was weer hoop. En we hadden ook zeker kansen om de 3-3 te maken alleen konden we vanuit de schiettent techniek niet  de 3-3 maken.

Daarna kreeg de tegenstander een vrije trap en onze verdediging bleek toen even niet goed te staan. Er stond een jongen helemaal vrij en de 2-4 lag in het mandje.

Helaas dus niet gewonnen, maar we hebben zeker niet slecht gespeeld.

Aankomende woensdag de oefenwedstrijd uit bij OSV Za C1.

Ik hoop u allen weer te mogen begroeten bij deze wedstrijd om 18:45.

Groet

Fred van der Waart – leider C3