Bekerwedstrijd Monnickendam C1 – FCP C3 4-1

... (schot)

C-junioren, C3, Groep 3 15

29 augustus 2015 13:00

Vandaag de na achteraf gebleken, zeer sportief verlopen bekerwedstrijd tegen Monnickendam.

We begonnen de wedstrijd goed  en dwongen in het begin al gelijk diverse corners af.  Bij de 2e corner werd er al direct gescoord maar werd het doelpunt door de niet geheel onpartijdig maar niet slecht fluitende scheids afgekeurd door een gemaakte  een sliding van Hugo.

Even later schiet Chevano, op aangeven van Thomas op de goal, maar de keeper verwerkt de bal met een mooie redding. Even later uit weer een corner een omhaal van Hugo die net over de goal gaat. Een schot van Chevano van 18 meter gaat net over en ook Yael weet een corner af te dwingen maar ook daar weten we niets uit te halen. We hadden op dat moment al makkelijk met 4-0 voor kunnen staan.

Na 13 minuten komt Monnickendam voor het eerst op onze speelhelft en dwingen een corner af.

En direct daar na nog een corner en dus word Monnickendam wat sterker. Daarna komen er weer aanvallen voor ons. Sven geeft een prima pass op de diep gaande Hugo maar die schiet hem wat te slap in. Vervolgt door een hele mooie aanval over 4 schijven op rechts, maar ook deze word niet afgemaakt. In de 17e minuut geeft FCP een verkeerde en te zachte terugspeelbal waardoor de Monnickendamrechtsbuitenspeler  eenvoudig onze keeper kan omspelen en de 1-0 kan binnentikken. Tot de , wegens warmte, ingelaste drinkpauze in de 23e minuut kregen we nog diverse kansen, maar onze voorhoede liet het de 1e helft in de afwerking afweten, ondanks de vele opgelegde kansen. De voorzetten en schoten waren allemaal wat te krachteloos en/of onnauwkeurig. Na de hervatting van de 1e helft komt Chevano vanaf links en schiet rechtstreeks, zonder dat er iemand tussen de keeper en hem staat, eindelijk hard op de goal. De keeper verwerkt het schot naar de buitenkant precies voor de van rechts inkomende Rick, die de aanval koelbloedig afmaakt. Een glaszuiver doelpunt die de scheidsrechter afkeurt voor buitenspel van Rick en wat in dit geval dus helemaal niet kan. Tot de rust nog diverse kansen en aanvallen maar uiteindelijk komt Monnickendam in de 33e minuut weer eens  op onze helft met een prima aanval.  Een aanvaller speelt in een 1 tegen 1 situatie onze verdediger knap uit en schiet goed op de goal. Bram, die vandaag onze aanvoerder was en uitstekend keepte, houd de bal in eerste instantie wel tegen, maar in de rebound maakt Monnickendam wel geheel tegen de verhouding van dat moment de 2-0 en dit was gelijk de ruststand. Eigenlijk had Monnickendam de 1e helft niets in te brengen maar stonden ze wel met 2-0 voor.

De tweede helft was, ondanks dat we startte met een mooie combinatie van Sven met Jesse die uitmondde in een eigenlijk niet te missen kans voor Sven een totaal andere wedstrijd.

Monnickendam was beter en onze jongens maakte een slappe indruk en waren waarschijnlijk bevangen door de hitte?

De 3-0 en 4-0 kwamen uit prima aanvallen van Monnickendam waarop niets af te dingen was.

Ondanks dat hadden we nog steeds wel prima kansen op een doelpuntje.

Uiteindelijk scoorde Indra nog de 4-1 eretreffer uit een rebound van een schot op de goal maar was over de hele wedstrijd de nederlaag wel verdient, maar eigenlijk niet nodig geweest.

Komende week veel trainen op afwerken en knallen op de goal en voorzetten geven? Want dit moeten jullie een stuk beter kunnen, dat weet ik zeker.

Veel succes in de competitie.

Paul (vader van Sven)