FC Purmerend C3 - Purmersteijn C3 (4-4)

Purmersteijn C3

Chevano Bakker (scrimmage)
... (penalty)
Assist: Yael Doest

C-junioren, C3, Groep 3 15

5 september 2015 14:30

Paul Oostermeijer

Na de vele regen die was gevallen de dag ervoor stond ons thuisveld (C veld) er weer erg strak bij. Onze leider Melle Vroom had kans gezien de cornervlaggen te ritselen en ondergetekende kon na veel touwtrekken toch nog twee grensrechter vlaggen bemachtigen.
Onze scheidsrechter van dienst (Paul Oostermeijer) merkte al op dat als het nog 5 minuten langer zou duren voordat de tegenstander het verre C-veld kon vinden dat hij de wedstrijd zou staken met een reguliere 5-0 overwinning voor onze C3. Helaas en toch echt wel gelukkig kwam de tegenstander net op tijd.
Welgeteld 14:35 kon de wedstrijd beginnen. We begonnen met een opstelling zonder onze spitsen (Yeremiah, Chevano en Indra) maar met Yael, Thomas van Wattingen en Jari wat onwennig. We leden veel balverlies en hadden last van het wat langere gras ten opzichte van het kunstgras. Een terugspeelbal was weer iets te kort, maar Bram was alert en stopte de bal. Daarna deed onze FC wat terug met een schotje van Yael via voorbereidend werk van Thomas van Wattingen.  Maar na bijna 20 minuten spelen kwam onze FC toch wat los en bereidde meteen een goede aanval voor. Na wat gekluts bracht Hugo de bal met een soort boogbal diep in het doelgebied waarbij Indra net onder de bal doorwandelde.  Hij kon daarna echter wel de bal op Jari breedleggen, waarna Jari de keeper op zijn wegkwam. De keeper kon de bal alleen nog maar toucheren, waarbij Chevano in de rebound de bal stevig in de touwen worp 1-0.
Daarna kregen we nog wat kansen via Chevano maar konden we niet afstand nemen. Wel zagen we dat onze verdediging iets meer vorm ging krijgen Jesse en Max Owen hielden het centraal goed dicht met aan de buitenkanten Dion en Thomas Vroom.
De goed fluitende Paul floot op tijd voor het einde van de 1e helft, waarna wij de lange weg naar de kleedkamers opzochten om een limonade te drinken.
Jesse en Sven besloten niet meer in te vallen daar zij toch wel last van allerlei pijntjes hebben door hun groei.
De 2e helft begon iets beter als onze vorige wedstrijden, maar resulteerde niet in doelpunten wel een kansje voor Indra en Chevano.
Purmersteijn had in de rust opdracht gekregen om meer druk naar voren te zetten en met meer kracht te gaan gooien. Dat gebeurde dus ook meteen in de 7e minuut van de 2e helft kreeg de gevaarlijkste man van P'steijn de bal op links en haald ongehoord hard uit. Bram was kansloos in de hoek 1-1. Daarna krijgen we het behoorlijk moeilijk. Uit een uitbraak en een bal keihard op de lat kreeg onze nieuwe laatste man Thomas Vroom de bal op zijn elleboog, dus penalty 1-2.
Wat daarna gebeurde geeft de toeschouwer toch wel een goed gevoel voor de rest van het seizoen. We besloten ons er niet bij neer te leggen en gingen ook knokken. Onder luide en zeer goed hoorbare aanmoediging van de moeder van Yeremiah rechtten wij ons rug en krijgen meteen kansen. Yeremiah (rechterspits) krijgt via Yael een mooie bal die hij meteen verzilverd. Oog in oog met de keeper schiet hij met buitenkantje links (hij gebruikt alleen die kant van zijn voet) de bal in het doel 2-2.
Daarna is de spits van Purmersteijn weer alert en onze verdediging stapt te laat af blijft net te lang staan en de bal ligt weer in het netje 2-3.
Maar wij hebben Yeremiah en deze jongen heeft weinig kansen nodig. Via Chevano die goed naar buiten getrokken was krijgt Yeremiah de bal in de diepte en maakt meteen de mooiste goal van de dag. Buitenkantje links stift hij de bal over de uitglijdende keeper 3-3.
Helaas konden we niet doorstoten en na verkeerd uitverdedigen op links schiet het Purmersteijn kanon de bal in de touwen achter Bram 3-4.
We geven echter niet op luid aangemoedigd krijgen we nog een mooie kans voor Indra. Chevano trekt weer uit de spits weg en over rechts geeft hij een perfecte voorzet, maar Indra besluit de bal met de knie te nemen en dat loopt dus niet goed af.
Uiteindelijk krijgen we het toch nog voor elkaar om de 4-4 te maken wat geheel verdiend is. Op het middenveld krijgt Thomas van Wattingen de bal en met een fijne passeerbeweging geeft hij de bal scherp op Chevano die nu lekker als centrum spits daar beschikbaar was. Met een geweldige punter schiet hij de bal onhoudbaar in de touwen.
Niet veel later fluit Paul de wedstrijd af. Er is goed gestreden en dit bemoedigd ons voor het begin van de competitie.

Paul en Jan hartelijk dank voor het fluiten en vlaggen.

Groet Fred van der Waart (leider C3)